معرفی بهترین cpu کامپیوتر برای تدوین فیلم و ویدیو 4K و Full HD به همراه تست (2020)

cutnegative ژوئن 9, 2020 3510 بدون دیدگاه

closeup-cpu-chip-processor

معرفی بهترین cpu کامپیوتر برای تدوین فیلم و ویدیو 4K و Full HD به همراه تست (2020)

مقدمه

CPU شما یکی از مهمترین قسمت های دستگاه کاری شما است ، اما انتخاب CPU برای استفاده می تواند یک کار بزرگ با صدها گزینه برای انتخاب باشد. آیا باید از Intel یا AMD استفاده کنید؟ تعداد هسته چقدر مهم است؟ آیا یک CPU گران قیمت خواهد بود؟ حتی برای کسانی که از ادامه استفاده از جدیدترین فناوری ها لذت می برند ، می تواند دلهره آور باشد ، به همین دلیل بسیاری از مشتریان ما دوست دارند که به سادگی بتوانند با مشاوران ما درمورد آنچه انجام می دهند صحبت.

با راه اندازی پردازنده های سری Intel Core X-10000 و AMD Threadripper 3rd Gen ، اکنون می دانیم که چگونه جدیدترین و بزرگترین پردازنده های هر دو مارک در دنیای واقعی عمل می کنند. ما در حال حاضر چندین مقاله برای این CPU های جدید داریم که نحوه عملکرد آنها در برنامه های ویرایش ویدیو مانند Premiere Pro ، After Effects و DaVinci Resolve را بررسی می کند

در این پست ، ما می خواهیم مواردی را که از نظر فنی کم سنگین تر هستند ، برای کسانی که هیچ وقت و علاقه ای به دنبال کردن سخت افزار رایانه ندارند ، حفظ کنیم. انتخاب درست CPU مناسب ، کاری است که باید برای هر کسی امکان پذیر باشد.

در حال حاضر چهار خانواده اصلی پردازنده وجود دارند که باید آنها را برای یک کامپیوتر  ویرایش ویدیو در نظر بگیرید:

Intel Core 9th Gen (حداکثر 8 هسته ، حداکثر 499 دلار)

سری X اینتل Intel (حداکثر 18 هسته ، حداکثر 979 دلار)

AMD Ryzen (حداکثر 16 هسته ، حداکثر 749 دلار)

AMD Ryzen Threadripper (حداکثر 32 هسته ، حداکثر 1.999 دلار)

در حالی که بودجه کلی شما معمولاً تعداد مدلهای CPU را که ممکن است در نظر بگیرید محدود می کند ، زیرا بسیاری از این خطوط تولید دارای نقاطی با هم هستند که با هم همپوشانی دارند اما هنوز هم تعدادی گزینه برای انتخاب آنها باقی مانده است. علاوه بر این ، گران تر همیشه به معنای سریع تر نیست و در بسیاری موارد ، CPU گران تر می تواند منجر به عملکرد بدتری شود.

به منظور کمک به شما در انتخاب CPU مناسب ، ما به برخی از نتایج معیار خود می پردازیم تا از عملکرد نسبی بین هر یک از آخرین گزینه های CPU ایده ای برای شما ارائه دهیم. سپس ، در نتیجه گیری ، توصیه ما را بررسی خواهیم کرد که مدل های CPU برای گردش کار و بودجه های مختلف از کدام مدل استفاده کنند.

CPU (پردازنده) چه کاری انجام می دهد؟

در موضوع اینکه این پست برای همه قابل درک باشد ، ابتدا می خواهیم درباره کارهایی که CPU انجام می دهد – مختصراً در برنامه های ویرایش ویدیو – بحث مختصری داشته باشیم. به طور خلاصه ، CPU (یا پردازنده) مهمترین مؤلفه هنگام کار است. برخی از برنامه های کاربردی مانند DaVinci Resolve می توانند از GPU (کارت ویدیو) برای تسریع در تعدادی از کارها بسیار مؤثر استفاده کنند ، اما حتی پس از آن هنوز هم CPU حداقل تا حدی مورد استفاده قرار می گیرد. در سایر برنامه های کاربردی مانند Premiere Pro و After Effects از GPU استفاده می شود البته تا حد محدودی ، اما اگر روی جلوه هایی که بطور مشخص از GPU استفاده می کنند بارگیری نکنید ، پردازنده شما به طور کلی بسیار مهم تر خواهد بود.

در یک CPU چندین عامل وجود دارد که سرعت آن را مشخص می کند ، اما می توان آن را به دو مشخصات اصلی ساده کرد: شمارش هسته و فرکانس هسته (سرعت)

با این حال ، علاوه بر فقط تعداد هسته و فرکانس ، یک تن از عوامل دیگر نیز وجود دارد که بر عملکرد واقعی یک پردازنده تأثیر می گذارد. مقدار حافظه نهان (شبیه به حافظه کوتاه مدت) و حتی فقط معماری عمومی می تواند تفاوت زیادی را در هنگام عملکرد CPU ایجاد کند. به همین دلیل استفاده از شمارش هسته و فرکانس برای مقایسه بین پردازنده های اینتل و AMD به جز در موارد  ویژه نادرست است – آنها برای مقایسه ای مثل کار با یکدیگر بسیار متفاوت هستند.

علاوه بر این ، برخی از مشخصات مانند تعداد خطوط PCIe (که تعیین می کند چند کارت ویدئویی را می توانید استفاده کنید) وجود دارد که می تواند برای کامپیوترهای کاری با سطح بالا با استفاده از DaVinci Resolve مهم باشد.

عملکرد CPU Premiere Pro

در نمودارهای عملکردی ما در زیر موارد زیادی در جریان است ، بنابراین قبل از ورود به آن می خواستیم یک کلید در رابطه با طرح رنگی که از آن استفاده می کردیم فراهم کنیم.

آبی روشن = CPU های مصرف کننده اینتل (Gen 9th)

آبی تیره = CPU های Intel HEDT اینتل (سری X-10000)

قرمز روشن = CPU های مصرف کننده AMD (Ryzen 3rd Gen)

قرمز تیره = CPU های AMD HEDT AMD (Threadripper 3rd Gen)

Premiere Pro
Premiere Pro

Premiere Pro یک نرم افزار بسیار پیچیده است ، بنابراین باید تصمیم بگیرید که از کدام پردازنده استفاده کنید. برای بهترین عملکرد ممکن ، AMD دارای پردازنده های AMD Threadripper 3rd Gen با پردازنده های AMD Threadripper 3rd Gen است که در حال حاضر سریعترین CPU سری X Intel Core را با 20٪ برتری می کنند. با این حال ، Threadripper 3960X و 3970X به ترتیب با 1399 دلار و 1.999 دلار نسبتاً گران هستند و برای زیر 1000 دلار ، سری Intel Core X-10000 و پردازنده های Intel Core 9th Gen به ترتیب با پردازنده های AMD Ryzen مطابقت دارند یا در بعضی از مواقع برتری دارند.

 

عملکرد CPU در After Effects

After Effects
After Effects

در حال حاضر After Effects در استفاده از تعداد زیادی هسته هسته CPU بسیار خوب نیست ، بنابراین تفاوت بین بسیاری از مدلهای جدید CPU نسبتاً اندک است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این هزینه ای است که خرج کردن پول بیشتر برای پردازنده می تواند عملکرد بدتری به شما بدهد. به عنوان مثال ، AMD Threadripper 3960X 24 Core کمی سریعتر از 3970X 32 Core است ، و Intel Core i9 10900X 10 Core و 10920X 12 Core با حدود 10٪ سریعتر از هژده هسته ای 10980XE  هستند.

 

عملکرد CPU در DaVinci Resolve Studio

DaVinci Resolve Studio
DaVinci Resolve Studio

به طور کلی ، شما می توانید با دو نکته ساده موارد زیر را تجزیه کنید:

برای پردازنده های 500 دلار یا کمتر ، پردازنده های AMD Ryzen بهترین هستند

برای CPU هایی که بیش از 500 دلار هستند ، انتخاب سخت است زیرا AMD و Intel نسبتاً یکنواخت هستند – هرچه پول بیشتری خرج کنید ، عملکردی که به طور معمول خواهید داشت ، بهتر است. تنها استثنا در این مورد Intel Core i9 10900X است که نسبت به AMD Ryzen 9 3900X کندتر و گرانتر است.

از کدام پردازنده باید برای یک ایستگاه کاری ویرایش ویدیو استفاده کنید؟

متأسفانه تفاوت بسیاری در ویرایش ویدیو با کدک ، وضوح تصویر و کاربرد دقیق شما وجود دارد که همه روی بهترین CPU تأثیر می گذارد. این امر باعث می شود توصیه های ما تقریباً به همان اندازه صریح و روشن پیش نیاید ، زیرا تقریباً هر پردازنده مصرف کننده / HEDT از اینتل و AMD وضعیتی را در نظر می گیرد که منطقی باشد. بنابراین به جای تلاش برای ارائه بهترین “بهترین” ، ما چند مورد را در چند سناریوی متداول تقسیم می کنیم و بر اساس قیمت هر مدل پردازنده ، طیف وسیعی از گزینه ها را به شما ارائه می دهیم:

CPU های پیشنهادی برای برنامه های ویرایش فیلم Adobe

برای Adobe Premiere Pro و After Effects ، CPU های زیر بسته به بودجه شما توصیه های ما هستند:

AMD Ryzen 7 3800X (399 دلار)

Intel Core i9 9900K (499 دلار)

Intel Core i9 10920X (689 دلار)

AMD Ryzen 9 3950X (749 دلار)

Intel Core i9 10940X (784 دلار)

Intel Core i9 10980XE (979 $)

AMD Threadripper 3960X (1399 $)

با استفاده از این مدل ها ، تقریباً باید همیشه هنگام صرف هزینه های بیشتر ، عملکرد بهتری کسب کنید. با این حال ، توجه داشته باشید که اگر گردش کار شما در زمان تأثیر گذر از زمان سالم باشد ، هیچ مزایایی از یک CPU در بالای Intel Core i9 9900K نخواهید دید. حتی اگر بودجه شما به شما امکان پرداخت یک پردازنده گران تر را می دهد ، معمولاً بهتر است با Core i9 9900K چسبیده و پس انداز خود را روی رم بیشتر ، یک پردازنده گرافیکی سریع تر یا ذخیره سازی سریع تر خرج کنید زیرا احتمالاً این موارد به شما کلیه می دهد. عملکرد سیستم.

CPU های پیشنهادی برای DaVinci Resolve

اگر گردش کاری شما در DaVinci Resolve (یا به طور انحصاری در DaVinci Resolve) زمان کافی داشته باشد ، توصیه ما برای بهترین تغییرات CPU فقط اندکی است زیرا پردازنده های AMD Ryzen منجر به پیشرفت چشمگیر در پردازنده های Intel 9th ​​Gen می شوند. برای این منظور ، توصیه ما برای استفاده از CPU بر اساس بودجه شما:

AMD Ryzen 7 3800X (399 دلار)

AMD Ryzen 9 3900X (499 دلار)

Intel Core i9 10920X (689 دلار)

AMD Ryzen 9 3950X (749 دلار)

Intel Core i9 10940X (784 دلار)

Intel Core i9 10980XE (979 $)

AMD Threadripper 3960X (1399 $)

AMD Threadripper 3970X (1،999 $)

یک بار دیگر ، همیشه هنگام صرف هزینه های بیشتر با هر یک از این پردازنده ها ، باید عملکرد بهتری داشته باشید. مواردی وجود دارد که اختلاف نسبتاً اندک است ، و از آنجا که Resolve از GPU به شدت برای OpenFX و کاهش نویز استفاده می کند ، اگر به شما اجازه می دهد پردازنده گرافیکی خود را ارتقا دهید یا چندین پردازنده گرافیکی را بدست آورید ، ممکن است یک پردازنده کمی ارزان تر در نظر بگیرید.

به طور کلی ، فقط تعداد معدودی از مدل های CPU از Intel و AMD وجود دارند که می توانید مطمئن باشید هنگام هزینه بیشتر ، عملکرد بیشتری کسب خواهید کرد. در این حالت ، پردازنده های اصلی “بهترین” برای ویرایش ویدیو Intel Core i9 10920X ، 10940X و 10980XE و همچنین AMD Threadripper 3960X هستند. حتی اگر مطمئن نیستید که برای گردش کارتان ایده آل است ، تا زمانی که بودجه کافی دارید ، نمی توانید با هیچ یک از این چهار مدل اشتباه کنید.

شما هم اگر تجربه کار با cpu مختلف را دارید که با توجه به قدرت خوب آن برای تدوین فیلم , خوشحال می شویم نظر خود را زیر همین پست بنویسید تا بقیه دوستان از تجربه شما استفاده کرده و خرید بهتری داشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

Image