اولین تصاویر کارت گرافیک Geforce RTX 3080 منتشر شد(2020)+آپدیت

cutnegative ژوئن 7, 2020 2126 بدون دیدگاه

image

اولین تصاویر کارت گرافیک Geforce RTX 3080 منتشر شد(2020)

اولین تصویر GeForce RTX 3080 به عنوان کارت گرافیک پرچمدار نسل جدید انویدیا منتشر شد. این کمپانی برنامه دارد تا کارت‌های نسل بعدی خود را برای تعطیلات 2020 راهی بازار کند، بنابراین احتمالا ما شاهد معرفی آنها در کنفرانس مجازی Computex در ادامه سال یا حوالی آن خواهیم بود. نکته جالب اینجاست که اولین تصویر لاین آپ RTX 2000 نیز به همین شکل و در خط تولید افشا شده بود.گرافیک جدید Nvidia RTX 3080 از ظاهری سایبر پانک و در عین حال عجیب بهره می‌برد که نمی‌توان برای آن مثال خاصی پیدا کرد. از یک منظر این طراحی بخاطر تقارن و آینده نگرانه بودن جذاب است (کارت گرافیک آبی رنگ نیست و برچسب‌های بسته بندی چنین رنگی دارند وگرنه هنوز شاهد فلز هستیم یا حداقل امیدواریم که باشیم). مواد اولیه مورد استفاده ظاهرا کیفیت بسیار خوبی دارند اگر چه نمی‌توانیم از این تصویر نتیجه گیری کنیم که آیا لبه‌ها همچنان مانند RTX 2080 آلومینیومی هستند یا پلاستیکی خواهند بود.

معرفی کارت گرافیک NVIDIA-GeForce-RTX-3080

 

برخی از نکات کلیدی طراحی کارت گرافیک جدید Nvidia RTX 3080

فن‌ها به شکل دو طرفه هستند. یکی از فن‌ها در پایین قرار گرفته در حالی که دیگری از سمت بالا جریان هوا را هدایت می‌کند. در حالی که نمی‌توانیم مسیر دقیق فن‌ها را متوجه شویم اما می‌توان تصور کرد که یکی از فن‌ها هوا را به داخل هیت سینک فرستاده و دیگری نیز آن را خارج می‌کند تا جریان هوا بین پره‌ها وجود داشته باشد.
هیت سینک خمیده است. این طراحی بسیار جالب بوده زیرا به شکل عادی برای جریان هوا مشکل ایجاد می‌کند اما به نظر می‌رسد انویدیا قصد با استفاده از پیکربندی فشار و کشش قصد ایجاد تفاوت فشار دارد تا جریان هوا حفظ شود.
شکل PCB نامنظم است و زمانی که به هیت سینک می‌رسد پایان می‌یابد. در تصاویر تنها قسمت پلاستیکی و خاکستری RTX 3080 شامل PCB بوده و بخش فن‌ها از این قاعده مستثنست. این شایعات پیشین را تایید می‌کند که شاهد بُرد کوچک و با شکل نامنظم برای گرافیک‌های Ampere خواهیم بود.
این مدل به احتمال بسیار یک Founder’s Edition است (اگر انویدیا همچنان این نام گذاری را حفظ نماید). خلق ابزار و ماشین‌های تولی برای طراحی به مانند این بسیار سخت خواهد بود، به همین دلیل تولید کنندگان به سراغ طراحی‌های معمول هیت پایپ و سه فن خود خواهند رفت البته اگر انویدیا به آنها اجازه دهد. به هر حال این مدل تولید محدودی خواهد داشت که قیمت بالایی را نیز طلب می‌کند.

 

با توجه به شایعات گذشته در مورد RTX 3080 این مدل با چیپ گرافیکی GA104 عرضه می‌شود که جایگزینی برای نمونه فعلی RTX 2080 با 48 SM یا 3072 هسته CUDA است. این یعنی کمی هسته بیشتر نسبت به 46 SM حاضر در RTX 2080. با همراهی خروجی عملکرد بالاتر و هسته‌های RT بهبود یافته‌تر اما شاید شاهد افزایش قابل توجه عملکرد باشیم. در حقیقت تخمین زده شده که این مدل کارایی کمی پایین‌تر از RTX 2080 Ti پرچمدار فعلی ارائه دهد. گرافیک RTX 3080 با 8 یا 16 گیگابایت حافظه ویدیویی و گذرگاه 256 بیت عرضه می‌شود.

در حالی که هنوز صحبتی از قیمت گذاری نیست اما احساس می‌کنیم که انویدیا سیاست ملایم‌تری را (حداقل برای مدل‌های سفارشی تولید کنندگان) این بار در مقایسه با سری Turing در پیش گیرد زیرا نسل فعلی بخاطر برچسب قیمتی بالای خود روند فروش آرامی را تجربه کرد. این کمپانی در نظر دارد تا سری Ampere را با فناوری 7 نانومتری تولید کند که در نهایت به کاهش هزینه‌های ساخت و قیمت پایین‌تر برای مصرف کنندگان ختم خواهد شد.

ممکن است انویدیا به دنبال تصاویر درز شده در اوایل این هفته ، مایل به درز اطلاعات در مورد نسل بعدی کارتهای گرافیکی Ampere-باشد. با این حال ، اولین جزئیات آنچه ما از یک کارت سه گانه می توان انتظار داشت ، به صورت آنلاین پیدا کرده است.

ما در حال انتظار سه کارت راه اندازی Founders Edition هستیم که به احتمال زیاد RTX 3080 ، RTX 3080 Ti (یا Super) و RTX 3090 نامیده می شوند. انتظار می رود هر سه از V شکل غیر معمول استفاده کنند. طراحی PCB در تصاویر به بیرون فاش شده و همراه با آن نصب فن دو طرفه است. هر سه قیمت بسیار گران خواهند بود ، مهم نیست زیرا فرض می شود که راه حل خنک کننده به تنهایی 150 دلار هزینه داشته باشد.

قیمت های بالایی برای کارت های گرافیکی جدید پیش بینی می شود و انویدیا با متقاعد کردن مصرف کنندگان به پرداخت هزینه برای آنها ، به عملکرد وعده داده شده متکی است. ما به لطف برخی مشخصات فنی اولیه که در دست داریم ، اولین نگاه خود را در مورد این موضوع به دست می آوریم.

انتظار می رود هر سه کارت پرتاب از GPU GV10 Nvidia استفاده کنند ، اما ما هنوز سرعت آنها را نمی دانیم. برای کارت پایه RTX 3080 ، ما انتظار 10 گیگابایت حافظه GDDR6X ، رابط حافظه 320 بیتی و TDP 320W را داریم. RTX 3080 Ti / Super برای بهبود عملکرد ، قادر به ارائه 11 گیگابایت حافظه GDDR6X و رابط حافظه 352 بیتی در ضمن حفظ TDP 320W است. هر دو کارت سه اتصال DisplayPort و یک اتصال HDMI ارائه می دهند.

برای علاقه مندان که پول برایشان مهم نیست و فقط قدرت کارت مهم هست ، Nvidia قرار است RTX 3090 را ارائه دهد. این شامل 24 گیگابایت حافظه GDDR6X است ، که دو طرفه است تا همه آن را روی کارت قرار دهید. رابط حافظه 384 بیتی است و TDP به 350W افزایش می یابد. در این کارت سه Displayport ، یک HDMI و NVLink پیش بینی شده است.

Nvidia پیش نمایش معماری Ampere با کارت گرافیک مرکز داده A100 را نشان می دهد
Nvidia Teases ‘بزرگترین کارت گرافیک جهان’ برای رویداد GTC
Nvidia از GeForce RTX 2070 و 2080 Super GPU برای لپ تاپ ها و افزایش بهره برداری در بهره وری موبایل رونمایی کرد
حدس شما به اندازه من چقدر هزینه دارد که این کارتهای جدید هزینه دارند. نزدیکترین مقایسه ای که ما با RTX 3090 داریم Titan RTX است که شامل 24 گیگابایت حافظه GDDR6 است که در رابط 384 بیتی کار می کند ، اما تنها دارای TDP 280W است. قیمت آن 2499 دلار است. اگر اعتقاد بر این مشخصات اولیه نشت شده باشد ، من شک دارم که 3090 با قیمت کمتر از قیمت Titan RTX ظاهر شود.

مشخصات احتمالی کارت گرافیک های جدید انویدیا:

دیدگاهتان را بنویسید

Image