معرفی فیلم توقیفی دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند

cutnegative نوامبر 11, 2019 4052 بدون دیدگاه

image

 

معرفی فیلم توقیفی دست‌ نوشته‌ها نمی‌سوزند

دست نوشته ها نمی سوزند-Dast neveshtehaa nemisoozand

سال ساخت: 2013

پخش: 2016

نویسنده و کارگردان:محمد رسول اف

دارای امیتار 7.2 از IMDB

دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند فیلمی درام ساخته محمد رسول‌اف در سال ۲۰۱۳ است. این فیلم نخستین بار در بخش نوعی نگاه شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و برنده جایزه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) شد. این فیلم در جشنواره‌های جهانی معتبر دیگری همچون تورنتو نیز به نمایش درآمد.

بخش‌هایی از فیلم به تلاش دستگاه امنیتی ایران برای به دره انداختن اتوبوس حامل بیست و یک نفر از نویسندگان و شاعران ایرانی که عازم ارمنستان بودند می‌پردازد.این فیلم درباره ماجرای اتوبوس ارمنستان است .

خلاصه داستان دستنوشته ها نمی سوزند:

خسرو و مرتضا در یک ماموریت برای کشتن کسی قرار می گیرند. ترور باید به عنوان یک خودکشی جلوه کند. با این حال در واپسین لحظه، آن ها وادار به تغییر برنامه های اولیه خود می شوند…

درباره دستنوشته ها نمی سوزند

داستان فیلم بر پایه وقایع حقیقی و به ترور و کشتار نویسندگان ایرانی یا همان قتل های زنجیره ای و نیز ماجرای اتوبوس حامل تعدادی از شاعران و نویسندگان در سفر ارمنستان می پردازد.

جوایز و افتخاراتدستنوشته ها نمی سوزند

نخستین بار در بخش جایزه برای کارهای نو و نگاهی نو در جشنواره کن به نمایش درآمد و برنده جایزه فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم شد. فیلم به گونه همزمان در جشنواره بین الملل فیلم کانادا نیز به نمایش درآمد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Image