معرفی فلاش پرتابل گودکس Godox AD600B

cutnegative نوامبر 10, 2019 2712 بدون دیدگاه

image

 

معرفی فلاش پرتابل گودکس Godox AD600B

فلاش پرتابل گودکس AD600B

تا همین چند سال گذشته اگر می‌خواستید در فضای خارج از استودیو، نورپردازی حرفه‌ای انجام دهید با مشکلات زیادی مواجه می‌شدید. تقریباً تمامی فلاش‌های پرقدرت حرفه‌ای از نوع برقی بودند و می بایست دنبال پریز برق در لوکیشن خود باشید. اما به تدریج فلاش‌های پرتابل بدون نیاز به برق به میدان آمدند. در ابتدا این فلاش‌ها از باتری‌های بسیار سنگین و حجیم که به اصطلاح ژنراتور نامیده می‌شدند بهره می‌بردند. حمل و نقل این باتری‌ها عملاً مفهوم نورپردازی پرتابل را تحت تاثیر قرار می‌داد. بعنوان مثال ژنراتور فلاش Profoto D4 به تنهایی وزنی معادل ۱۳٫۵ کیلوگرم داراست.

بتدریج با توسعه فناوری تولید باتری‌هایی با بازدهی بالا، تولید کنندگان توانستند ابعاد و حجم باتری‌ها را کاهش داده و در عین حال راندمان آن‌ها را ارتقاء دهند. اما هنوز این باتری‌ها خارج از فلاش نصب می‌شدند و معضل حمل و نقل آن‌ها همچنان پابرجا بود. علاوه بر این، محدودیت توانی که این باتری‌ها ارائه می‌دادند آن‌ها را برای استفاده در فلاش‌های پر قدرت محدود می‌نمود.

تا اینکه فلاش‌های پرتابل واقعی با قدرت بالا و باتری نصب شده روی بدنه به بازار راه یافتند. یکی از تولیدکنندگان معتبر که توانسته با ارائه محصولات متنوع نورپردازی با قیمت مناسب در بازار این محصولات خودنمایی کند شرکت چینی Godox است. این شرکت که محصولات خود را در تمامی کشورهای دنیا عرضه می‌کند توانسته جایگاه قابل قبولی بین سردمداران محصولات حرفه‌ای نورپردازی بدست آورد. لازم به ذکر است که شرکت گودکس یک تولید کننده OEM بوده و محصولاتی مشابه را تحت نام‌های مختلف تولید می‌کند. فلاش پرتابل گودکس AD600B از محصولات موفق این شرکت بوده و در کشور ما نیز هواداران بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه با فلاش استودیویی عکاسی کنیم؟

فلاش پرتابل گودکس AD600B با قدرت ۶۰۰ ژول در مرزی بین کاربران حرفه ای و نیمه حرفه ای با بودجه محدود قرار می گیرد. با توجه به قدرت ۶۰۰ ژول این فلاش می توانید از آن برای نورپردازی مد و فشن و نورپردازی تبلیغاتی در خارج از استودیو و در نور روز براحتی استفاده کنید.

باتری این فلاش از نوع لیتیوم – یون با ظرفیت ۸۷۰۰ میلی آمپر ساعت و ولتاژ ۱۱٫۱ ولت می باشد. هنگامی که باتری در حالت شارژ کامل باشد می تواند ۵۰۰ تخلیه فلاش با حداکثر قدرت ۶۰۰ ژوا ارائه دهد که عملکرد بسیار خوبی است.

همچنین می توانید میزان شارز باتری را با فشار دادن دکمه ای بر روی باتری مشاهده کنید.

فلاش پرتابل گودکس AD600B دارای گیرنده رادیویی داخلی بوده و می توانید با فرستنده های کنترل راه دور گودکس مانند سری X1 از فاصله تقریباً ۸۰ متری تنظیمات فلاش را کنترل کنید.

این رادیو تریگر می توانید تا ۵ گروه فلاش را بطور مجزا تنظیم کند. مدل های مختلف این رادیو تریگر برای انتطباق با دوربین های کانن، نیکون، الیمپوس و سونی تولید شده اند.

فلاش Godox AD600B قابلیتهمزمانی با سرعت بالا HSS را دارا بوده و می تواند تا سرعت ۱/۸۰۰۰ ثانیه شاتر سینک شود. قدرت فلاش در ۹ استاپ و در بازه ۱/۱ تا ۱/۲۵۶ قابل تغییر بوده و دارای عملکرد جبران نوردهی فلاش نیز می باشد.

از دیگر ویژگی های مهم این فلاش می تواند به همزمانی با پرده اول یا دوم شاتر، قابلیت فلاش پیاپی (استروبوسکوپیک) به تعداد ۱۰۰ فلاش و با سرعت حداکثر ۱۰۰ هرتز و عملکرد در حالت Slave اشاره نمود.

فرمان دادن به فلاش پرتابل گودکس AD600B از سه طریق اتصال با سیم سنکرونیزه، فرمان نوری از طریق فلاش های دیگر و فرمان رادیویی توسط رادیو تریگر امکان پذیر است.

همانند سایر فلاش های استودیویی مدرن، این فلاش نیز برای مدلینگ از لامپ LED به قدرت ۱۰ وات استفاده کرده و شدت نور آن در سه مرحله تنظیم می شود.

دهانه نصب این فلاش از نوع S  Bowens بوده و برای تهیه لوازم جانبی مانند انواع سافت باکس ها و اصلاح کننده های نور با مشکلی مواجه نخواهید شد.

یکی از ویژگی های مفید و جالب توجه، امکان استفاده از فلاش دستی H600 ( خریداری جداگانه ) و اتصال هد فلاش AD600B به آن می باشد. همچنین در صورت نیاز به قدرت بیشتر می توانید از دو هد فلاش AD600B به طور همزمان و اتصال آن ها به هد H1200 استفاده کنید.

فلاش گودوکس سری AD600 در سه مدل ارائه می شوند :

-AD600B با قابلیت TTL برای خوانش دقیق میزان نور خروجی از دوربین

-AD600BM با همان قابلیت های مدل بالا ولی بدون ویژگی TTL

-AD600 Pro با قابلیت TTL و تلرانس دمای رنگ کمتر ( ۷۵ k در مقابل ۲۰۰ K )

 

مزایا :

قیمت مناسب در برابر قدرت ۶۰۰ ژول و عملکرد TTL

راه اندازی سریع و کاربرد آسان

نمایشگر LCD مناسب

پشتیبانی از سرعت همزمانی بالا تا ۱/۸۰۰۰ ثانیه

دوام باتری عالی

ثبات دمای رنگ خوب

ساختار بدنه مناسب

 

معایب :

دستگیره حرکت عمودی نامناسب

عدم وجود کاسه رفلکتور و سیم سینکرونیزه در جعبه

 

دیدگاهتان را بنویسید

Image