You must need to login..!
توضیح
راهنمای ضبط صدا برای فیلم در اتاق
برای دانلود رایگان راهنمای ضبط صدا برای فیلم در اتاق با کیفیت full hd 1080p از پلیر سایت یا لینک زیر استفاده کنین
لینک دانلود link download
ضبط دیالوگ
کیت بوم آورده شده توسط تیم تولیدی شامل یک قطب قابل وزنه سبک که به یک سبد باد متصل شده بود حاوی میکروفن Rode جهت تعلیق سوار شده بود که به نظر من مدل تفنگ سبک NTG1 سبک بود. معلوم شد که این مجموعه برای ضبط گفتگو بسیار مناسب است ، زیرا به اندازه کافی سبک بود که بتواند با یک بازوی آن را کنترل و کنترل کند و سطح خوبی را از چند پا دورتر بدست آورد. مهمتر از همه ، جهت دهی آنقدر شدید نبود که نیاز به چرخش به سمت دهان یک بازیگر؛ بیشتر صحنه های گفتگو شامل دو نفر در حال گفتگو بودند ، اما من فهمیدم که پیمایش میکروفون بالای زوج ها ، همه چیزهایی بود که برای گرفتن سهم هر دو مجری در گفتگو کاملاً یکنواخت لازم بود.
هر بار که از میکروفون بوم استفاده می کردم ، آن را به سادگی به XLR منفرد DR40 متصل می کردم ، ضبط کننده را براساس آن تنظیم می کردم و مطمئن می شدم که قدرت فانتوم درگیر است.
تنها مشکل مهمی که هنگام ضبط دیالوگ داشتم یکی از مشکلات جسمی بود تا اینکه ارتباطی با تنظیمات ضبط داشته باشد: وقتی من از یک دست رونق می گرفتم و Tascam در طرف دیگر دیگر هیچ دست دیگری برای تنظیم هدفون نداشتم! فهمیدم مدام هدفون را گوش می دهم تا به کارگردان گوش دهم (شما واقعاً نمی توانید هر بار که صحبت می کند) به سمت کارگردان بپیچید ، و بعد از تلاش برای بازگرداندن آنها دوباره قبل از شروع فیلمبرداری ، بنابراین داشتن یک نگهدارنده کمربند کمربند برای ضبط ، امور را بسیار ساده تر می کرد. با این وجود ، مشاهده آسانسنج و کارکردن دکمه های حمل و نقل هنگام دستی ، هنگام ضبط ، راحت تر است ، بنابراین برای هر شرایطی جوانب مثبت و منفی وجود دارد.
برخی از صحنه های فیلم دو بازیگر را درگیر می کرد که در یک میز با یکدیگر صحبت می کردند و گفتگوی آنها از نظر داستان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. اما در برخی از مراحل دادرسی تصمیم گرفتیم گفتگوی آنها را با پچ پچ کلی موارد اضافی در پس زمینه ثبت کنیم. من به یاد دارم که شب قبل از فیلمبرداری همه چیز را فکر کردم و به سرعت نتیجه گرفتم که انجام چنین کارهایی در ویرایش محدود کننده خواهد بود و یک یادداشت ذهنی را ایجاد کردم تا اصرار داشت که گفتگوی تمیز را روی صحنه ضبط کردیم و سر و صداهای سالن را به عنوان چیزی برای ابی کردن در مرحله ویرایش قرار دادیم. . با این وجود ، در گرمای آن همه ما شروع به انجام کارهای دیگر کردیم ، شاید به بازیگران چیزی بد دهیم که در آن کار کند. پس از بررسی صوت از صحنه ‘جدول’ در طول یک لحظه از پایین ، متوجه شدم که گاهی اوقات سر و صدای پس زمینه نسبت به گفت و گو به شدت خطرناک می شود ، بنابراین ما برای صحنه بعدی چت ساکت تر خواستاریم.
Dialogue Recording
The boom kit brought by the production team comprised a lightweight extendable pole attached to a wind basket containing a suspension-mounted directional Rode mic, which I believe was the lightweight NTG1 shotgun model. The assembly turned out to be perfect for recording the dialogue, as it was light enough to hold and control with one arm and captured a good level from a few feet away.Most importantly, the directionality was not so extreme that it needed turning towards the mouth of an actor; most of the dialogue scenes featured two people talking, but I found that hovering the mic above the couples was all that was necessary to pick up both performers’ contributions to the dialogue pretty evenly.
Each time I used the boom mic, I simply connected it to the DR40’s mono-specified XLR, set the recorder accordingly and made certain that phantom power was engaged.
The only significant problem I had when recording the dialogue was a physical one, rather than anything to do with record settings: when I had the boom in one hand and the Tascam in the other I had no hands left to adjust my headphones! I found I was constantly taking the headphones off to listen to the director (you can’t really swing the boom towards the director every time he or she speaks), and then struggling to get them back on again before filming began, so having a belt-clip holder for the recorder would have made matters much simpler. Still, it is easier to see the metering and operate the transport buttons when the recorder is handheld, so there are pros and cons to every situation.
Some of the scenes in the film involved two actresses sat at a table talking to each other, and their dialogue was particularly important to the story. But at some point in the proceedings we decided to record their dialogue with the general chatter of the extras in the background. I remember thinking everything through the night before filming and quickly concluding that doing such a thing would be limiting in the edit and made a mental note to insist that we captured clean dialogue on set, leaving the hall noise as something to overdub at the editing stage. Nevertheless, in the heat of it all we started doing otherwise, possibly to give the actors something of a realistic vibe in which to work. After reviewing the audio from the first ‘table’ scene during a moment’s down time, I noticed that at times the background noise was getting dangerously high relative to the dialogue, so we requested quieter chat for the next scene.