آموزش فیلمبرداری در نور کم(پارت دوم)

You must need to login..!

کد Embed

توضیح

آموزش فیلمبرداری در نور کم(پارت دوم)

برای دانلود رایگان آموزش فیلمبرداری در نور کم(پارت دوم) با کیفیت full hd 1080p از پلیر سایت یا لینک زیر استفاده کنین

لینک دانلود link download

  1. اگر می توانید نور اضافه کنید
    حتی اگر عجله دارید ، می توانید چند دقیقه بیشتر وقت بگذارید تا نور بیشتری اضافه کنید.

یک راه حل مناسب استفاده از چراغ ویدیویی دوربین است. این نوری است که شما به دوربین خود سوار می شوید که نور را در موضوع می تاباند. چراغ ویدیویی که استفاده می کنم یک چراغ Micro Pro LED از Litepanels است (به هر حال بسیار توصیه می شود).

شما روش های ممکن دیگری برای اضافه کردن نور نیز دارید. می توانید لامپ ها یا چراغ های سربار را روشن کنید. می توانید از پنل بازتابنده یا آینه استفاده کنید تا نور را در ناحیه ای که به نور بیشتری احتیاج دارد ، پرتاب کنید. البته یک نکته هوشمندانه این است که انواع چراغ های مختلفی را که همراه خود آورده اید داشته باشید. یک کیت روشنایی قابل حمل یک سرمایه گذاری عالی است.

هیچ چیز نور را به وضعیتی مانند نور اضافه نمی کند.

  1. از بزرگترین دیافراگم دوربین فیلمبرداری اجازه می دهد استفاده کنید
    گاهی اوقات دیافراگم عنبیه یا f-stop نامیده می شود. مردم از اصطلاحات به صورت متقابل استفاده می کنند

اگر دوربین فیلمبرداری شما دارای تنظیم f-stop است ، از کمترین تعداد ممکن استفاده کنید. F-Stop 2 خوب است. F-Stop 1.4 بهتر است. هرچه عدد f-stop پایین تر باشد دیافراگم بزرگتر است. این دیافراگم گسترده باز باعث می شود نور بیشتری به دوربین شما وارد شود ، بنابراین می توانید تصویری روشن تر داشته باشید.

اگر از یک دوربین فیلمبرداری با لنز زوم استفاده می کنید ، توجه داشته باشید که به هنگام بزرگنمایی ، آنها اغلب دیافراگم ندارند. هنگامی که تله می کنید (بزرگنمایی کنید) ، بارها دیافراگم کم می شود و نوری را که وارد دوربین شما می شود ، کاهش می دهد و تصویر شما را تاریک می کند.

راه حل این است که لنزهای زوم را در زاویه وسیع نگه دارید تا دیافراگم شما باز بماند. اگر باید به موضوع خود نزدیک شوید ، سعی کنید “پاهای خود را بزرگنمایی کنید” و به موضوع نزدیک شوید.

  1. سرعت شاتر خود را کندتر کنید تا بتوانید فیلم خود را روشن تر کنید
    بسیاری از دوربین های فیلمبرداری به شما امکان می دهند سرعت شاتر را کنترل کنید. می توانید از این ویژگی برای کم کردن سرعت شاتر استفاده کنید ، به این معنی که دیافراگم “باز” ​​طولانی تر است و این باعث می شود نور بیشتری به دوربین وارد شود.

به طور معمول هنگام فیلمبرداری ، من از سرعت شاتر 1/60 ثانیه استفاده می کنم. با این حال ، اگر من در نور کم فیلم می گیرم ، ممکن است سرعت شاتر را به 30/30 ثانیه تغییر دهم. این بدان معنی است که دیافراگم دو برابر طولانی است ، که میزان نور ورودی به دوربین فیلمبرداری را دو برابر می کند. این تأثیر زیادی در روشنایی تصویر ویدیو می گذارد.

نقصان احتمالی کاهش سرعت شاتر این است که شما دچار تاری شدید حرکت می شوید. این می تواند یک مشکل مشروع باشد ، اما می دانم که استفاده از سرعت شاتر 1/30 / ثانیه ثانیه برای حرکت طبیعی انسان خوب است.

  1. نرخ فریم را در دوربین فیلمبرداری خود کاهش دهید تا نور بیشتری به آن وارد شود
    همه دوربین های فیلمبرداری قادر به انجام این کار نیستند ، اما اکنون که بسیاری از آنها خالی از لطف هستند ، به شما اجازه می دهند میزان فریم فیلم خود را تنظیم کنید. در حقیقت ، بسیاری از دوربین های فیلمبرداری سعی می کنند با انتخاب گزینه فیلمبرداری با سرعت 24 فریم در ثانیه ، ظاهر فیلم را تقلید کنند.

در شرایط کم نور ، می توانید به جای استفاده از نرخ مشترک 30 فریم در ثانیه ، نرخ فریم خود را به 24 فریم در ثانیه تغییر دهید. اگر شاتر را خاموش کنید (یا آن را براساس آن تنظیم کنید) ، این به شما امکان می دهد به جای 1/30 ثانیه ثانیه ، قاب را برای 1/24 ثانیه بگیرید. سرعت آهسته تر اجازه می دهد تا نور بیشتری به دوربین وارد شود و تصویر شما را روشن تر کند. این یک افزایش کوچک است ، اما هنوز هم افزایش نور است.

اگر دوربین فیلمبرداری به شما امکان می دهد میزان فریم را حتی پایین تر تنظیم کنید ، ممکن است در نظر بگیرید که عکاسی با سرعت 12 فریم در ثانیه یا حتی 6 فریم در ثانیه صورت می گیرد و شاتر را خاموش می کنید. این کار در صورتی که شما در حال شلیک یک سر صحبت یا حرکات عادی انسان نیست ، مؤثر است ، اما اگر از یک منظره ، یک منظره شهری یا چیزی که به طور عادلانه هنوز (فیلم ، تندیس ، درخت)) بماند فیلمبرداری می کنید ، ممکن است بخواهید نرخ فریم کم را با سرعت شاتر آهسته در نظر بگیرید. این به طور قابل توجهی تصویر شما را روشن می کند.

Add Light If You Can
Even if you’re in a hurry, you can take a few minutes to add more light.

A convenient solution is to use an on camera video light. This is a light you mount to your camera that shines light on the subject. The video light I use is a Micro Pro LED light from Litepanels (highly recommended, by the way).

You have other possible ways to add light too. You can turn on lamps or overhead lights. You can use a reflector panel or a mirror to bounce light into the area that needs more light. Of course, a smart thing is to have a variety of lights that you bring with you. A portable lighting kit is a great investment.

Nothing adds light to a situation like a light.

Use the Biggest Aperture Your Video Camera Allows
Sometimes the aperture is called an iris, or f-stop. People use the terms interchangeably.

If your video camera has an f-stop setting, use the lowest number you can. An f-stop of 2 is good. An f-stop of 1.4 is better. The lower the f-stop number, the bigger the aperture. This wide open aperture lets more light into your camera, so you get a brighter image.

If you’re using a video camera that has a zoom lens, be aware that they frequently don’t have a constant aperture as you zoom. As you telephoto (zoom in), many times the aperture will shrink and reduce the light that enters your camera, darkening your image.

The solution is to keep the zoom lens at a wide angle so your aperture can stay wide open. If you need to get closer to your subject, try “zooming with your feet” and walk closer to the subject.

Slow Down Your Shutter Speed to Brighten Your Footage
Many video cameras allow you to control the shutter speed. You can use this feature to slow down the shutter speed, meaning that the shutter is “open” longer, which allows more light into the camera.

Normally when I’m shooting video, I use a shutter speed of 1/60th of a second. However, if I’m shooting video in low light, I might change the shutter speed to 1/30th of a second. This means the shutter is open twice as long, which doubles the amount of light that gets into the video camera. This makes a big impact on the brightness of the video image.

The potential downside of reducing the shutter speed is that you get more motion blur. That can be a legitimate problem, but I find that using a shutter speed of 1/30th of a second works okay for normal human motion.

Reduce the Frame Rate in Your Video Camera to Let More Light In
Not all video cameras can do this, but now that many are tapeless, they allow you to adjust the frame rate of your video. In fact, many video cameras try to emulate the look of film by including an option to shoot at 24 frames per second.

In a low light situation, you can change your frame rate to 24 frames per second, instead of using the common rate of 30 frames per second. If you turn off the shutter (or adjust it accordingly), this allows you to capture the frame for 1/24th of a second instead of 1/30th of a second. The slower speed allows more light into the camera, brightening your image. It’s a small increase, but it’s still an increase in light.

If your video camera allows you to adjust the frame rate even lower, you might consider shooting at 12 frames per second, or even 6 frames per second, leaving the shutter off. This wouldn’t work if you’re shooting a talking head or normal human motion, but if you’re shooting video of a landscape, a cityscape, or something that stays fairly still (building, statue, tree), you might want to consider a low frame rate with a slow shutter speed. This will significantly brighten your image.

دیدگاهتان را بنویسید