معرفی دوربین Sony Alpha a99 II

cutnegative-01 آگوست 16, 2019 2080 بدون دیدگاه

sony-alpha-a99-ii-body

معرفی دوربین Sony Alpha a99 II
حسگر فول فریم ۴۲ مگاپیکسلی از نوع CMOS
پردازشگر تصویر BOINZ X
منظره‌یاب الکترونیکی ۰.۵ اینچی از نوع OLED با دقت ۲.۳۶ میلیون نقطه
قابلیت تصویربرداری UHD 4K با پشتیبانی گامای S-log3
قابلیت تصویربرداری در سرعت‌های مختلف از ۱ تا ۱۰ فریم بر ثانیه
سیستم اتوفوکوس هیبرید فازی
حداکثر حساسیت ایزوی ۱۰۲۴۰۰
مجهز به Wi-Fi و NFC داخلی

دوربین Alpha a99 II DSLR یکی از کامل‌ترین دوربین‌های مانت A سونی تا به این تاریخ است و با به کارگیری از یک حسگر فول فریم قدرتمند ۴۲.۴ مگاپیکسلی از نوع CMOS و پردازشگر پرسرعت BOINZ X، خلق تصاویر باکیفیت و وضوح فوق‌العاده را ممکن کرده است. محدوده حساسیت ایزوی این دوربین بین ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰ قرار می‌گیرد که تصویربرداری در شرایط نوری مختلف را ممکن کرده است. در ضمن حسگر a99 II مانند اکثر دوربین‌های سونی از نوع ‌BSI است؛ بنابراین نویز تصویر در نواحی تیره‌تر به کمترین میزان خود رسیده است و تصاویر ثبت شده در ایزوی بالا از وضوح و جزئیات بالاتری برخوردار هستند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به تصویربرداری با کیفیت 4kUHD اشاره کرد.سونی بدنه این دوربین را بر اساس پارامترهای ارگونومیک طراحی کرده است تا بتوان آن را بدون هیچ دردسری ساعت‌ها در دست گرفت و به عکاسی پرداخت. قابلیت عکس‌برداری پیوسته با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه در حالت فوکوس خودکار، این دوربین DSLR را در زمینه سرعت عکس‌برداری نسبت به نمونه‌های مشابه یک سر و گردن بالا تر قرار داده است. همچنین سیستم فوکوس خودکار a99 II به تکنولوژی فوق‌العاده پیشرفته تشخیص فازی هیبریدی مجهز است که ۳۹۹ نقطه فوکوس مجزا را ارائه می‌دهد. اضافه شدن MotionS&Qبه تنظیمات این دوربین، فیلم برداری Full HD را در گستره وسیعی از سرعت‌ها از ۱ تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه ممکن کرده است.

مزیت دیگر a99 II مجهز بودن به یک سیستم لرزشگیر ۵ محوره است که اثرات لرزش و تکان‌های دوربین را تا ۴.۵ استاپ کاهش می‌دهد و در نتیجه تصویر ثبت شده بسیار واضح تر خواهد بود. همچنین در این دوربین علاوه بر نمایشگر ۵ اینچی می‌توان از طریق یک منظره یاب OLEDالکترونیکی ۰.۵اینچی با کیفیت ۲.۳۶ میلیون نقطه، کادربندی دقیقی را تجربه کرد. علاوه بر تمامی این‌ ویژگی‌ها a99 II به Wi-Fi داخلی با قابلیت NFC و بلوتوث داخلی نیز مجهز است.

حسگر Exmor ۴۲.۴ مگاپیکسلی از نوع BSI CMOS و پردازشگر BOINZ X

با بهره‌گیری از تمامی امکانات حسگر فول‌فریم Exmor BSI، a99 II قادر است که تصاویری با کیفیت خیره کننده در طیف وسیعی از شرایط نوری ارائه دهد. استفاده از فناوری BSI در ساختار این حسگر عملکرد لایه ضد انعکاسی که روی پیکسل‌ها را پوشانده، به بهینه‌ترین حالت ممکن رسانده و جذب نور توسط سطح مؤثر هر پیکسل به میزان زیادی افزایش یافته است. این ویژگی نسبت سیگنال به نویز را حتی در محیط‌های کم‌نور و در حساسیت‌ ایزو‌های بالا به میزان قالب توجهی افزایش داده است که در نتیجه آن تصاویر ارائه شده از نویز بسیار کمی برخوردار خواهند بود. این حسگر با تقویت ولتاژ سیگنال‌های خروجی می‌تواند حساسیت ایزو را تا ۱۰۲۴۰۰ بالا ببرد. به علاوه همه این‌ها، سونی برای تضمین شارپنس و وضوح تصویر یک فیلتر پایین‌گذر اپتیکی نیز به ساختار حسگر این دوربین افزوده است تا حداکثر نور ممکن به سطح فتودیتکتورها برسد.

این سنسور فوق‌العاده با پردازشگر تصویر BOINZ X جفت شده است تا تصاویر در کمترین زمان ممکن به ثبت برساند. BOINZ X پردازشگر جدید سونی می‌باشد که سرعت آن را در تمام مراحل ثبت تصویر حتی از نمونه‌های قبلی سونی نیز بیشتر کرده است. این بدین معناست که در صورت استفاده از یک کارت حافظه مناسب کمترین وقفه را در ثبت عکس مشاهده نخواهید کرد. بهره‌گیری a99 II از این پردازشگر، ثبت تصاویر پیوسته با سرعت ۱۲ فریم بر ثانیه به همراه فوکوس خودکار را ممکن کرده است. از دیگر ویژگی‌های BOINZ X قابلیت پردازش تصویر با عمق رنگی ۱۶ بیت و تصاویر RAW با عمق رنگی ۱۴ بیتی می‌باشد.

لرزشگیر ۵ محوره

a99 IIبه یک سیستم لرزشگیر ۵ محوره مجهز است. این سیستم قادر است که انواع اثرات حاصل از تکان و لرزش دوربین را در مواقع تصویربرداری بر روی دست کاهش دهد. در کل این لرزشگیر می‌تواند تا ۴.۵ استاپ اثرات مخرب لرزش هنگام ثبت عکس را کاهش دهد. این ویژگی زمانی که لنزهای تله به کار گرفته شوند بسیار حائز اهمیت است زیرا لرزش و تکان دوربین در عکاسی تله یکی از مهم‌ترین فاکتورها می‌باشد و کوچک‌ترین لرزش می‌تواند اثر بسیار اغراق شده‌ای در تصویر نهایی بگذارد.

فوکوس خودکار

سونی درزمینهٔ طراحی سیستم‌های فوکوس خودکار همیشه در صدر جدول قرار داشته است. این کمپانی تمام فناوری خود را در سیستم فوکوس a99 IIبه کار گرفته است. این سیستم از ۳۹۹ نقطه فوکوس بر روی حسگر تصویر مجهز است. علااوه بر این ۷۹ نقطه فوکوس به طور اختصاصی بر روی حسگرِ فوکوسِ این دوربین قرار گرفته است. همکاری این دو حسگر برای فوکوس کردن بر روی سوژه در واقع همان روش تشخیص هیبرید فازی است که سونی در دوربین‌های خود از آن استفاده می‌کند. ۷۹ نقطه فوکوس هیبریدی از نوع کراس و ۱۵ نقطه فوکوس کراس بر روی حسگر تصویر عملکرد فوکوس خودکار را در گسترده‌ وسیعی از شرایط بسیار دقیق کرده است. سیستم فوکوس a99 II قادر است تا در شرایط بسیار کم‌نور معادل با -4EV به خوبی بر روی سوژه به صورت اتوماتیک فوکوس کند.

قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت UHD 4k و فرمت XAVC S

a99 II اولین دوربین بین دوربین‌های مانت A است کهمی‌تواند تصاویر را با کیفیت UHD 4k بر روی حافظه داخلی خود تا سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند. به لطف روش فوکوس هیبریدی امکان ردیابی سوژه به صورت اتوماتیک حین فیلم برداری ممکن شده است. a99 II با بیت ریت ۱۰۰ مگاپیکسل بر ثانیه و با فرمت XAVC S رکورد می‌کند. این عدد برای ضبط تصاویر با کیفیت Full HD به ۵۰ مگاپیکسل در ثانیه می‌رسد.

ساختار بدنه

استفاده از آلیاژ منیزیم در بدنه a99 II وزن کم و ساختاری بسیار مستحکم را برای این دوربین به همراه داشته است. اندازه دوربین نسبت به نمونه‌های قبلی ۸٪ کوچک‌تر شده است. سونی ادعا کرده است که شاتر این دوربین و قطعات مرتبط با آن عمری معادل ۳۰۰۰۰۰ شات را دارد. در ضمن این دوربین در برابر نفوذ رطوبت و گردوغبار از مقاومت بالایی برخوردار است و از این رو می‌توان در شرایط نور مختلف از آن بهره برد.

شروع قیمت از 3200 دلار

دیدگاهتان را بنویسید

Image