hasselblad:فوق حرفه ای گمنام

cutnegative آگوست 2, 2020 2020 بدون دیدگاه

image

hasselblad: فوق حرفه ای گمنام

Victor Hasselblad AB تولید کننده سوئدی دوربین های با فرمت متوسط ، تجهیزات عکاسی و اسکنر تصویر مستقر در گوتنبرگ سوئد است. این شرکت در ابتدا به دلیل دوربین های کلاسیک با فرمت متوسط آنالوگ که از منظره یاب سطح کمر استفاده می کرد ، مشهور شد. شاید مشهورترین استفاده از دوربین Hasselblad در مأموریت های برنامه آپولو هنگام فرود آمدن اولین انسانها روی ماه باشد. تقریباً تمام عکس های گرفته شده در این مأموریت ها از دوربین های اصلاح شده هاسلبلد استفاده شده است. در سال 2016 ، Hasselblad اولین دوربین دیجیتالی کامپکت دیجیتالی جهان ، X1D-50c را معرفی کرد و قابلیت حمل عکاسی با فرمت متوسط را تغییر داد. Hasselblad سالانه حدود 10،000 دوربین از ساختمان سه طبقه کوچک تولید می کند.

تاریخچه شرکت

این شرکت در سال 1841 در گوتنبرگ سوئد توسط Fritz Wiktor Hasselblad به عنوان یک شرکت بازرگانی ، F. W. Hasselblad و Co. تاسیس شد. پسر بنیانگذار ، Arvid Viktor Hasselblad ، به عکاسی علاقه مند شد و بخش عکاسی شرکت را آغاز کرد. وب سایت شرکت Hasselblad به نقل از وی اظهار داشت: “من مطمئناً فکر نمی کنم که پول زیادی بدست بیاوریم ، اما حداقل به ما این امکان را می دهد که به صورت رایگان عکس بگیریم.

در سال 1877 ، Arvid Hasselblad مأمور ساختن ساختمان مرکزی طولانی مدت Hasselblad ، تا سال 2002 استفاده شد. در حالی که در ماه ماه عسل ، Arvid Hasselblad با جورج Eastman ، بنیانگذار Eastman Kodak ملاقات کرد. در سال 1888 ، Hasselblad تنها توزیع کننده سوئدی محصولات Eastman شد. این تجارت چنان موفقیت آمیز بود که در سال 1908 ، عملیات عکاسی به شرکت خود یعنی Photiska AB انجام شد. این عملیات شامل شبکه ای از فروشگاه ها و آزمایشگاه های عکس در سراسر کشور بود. مدیریت شرکت سرانجام به کارل اریک هاسلبلاد ، پسر اروید (نوه بنیانگذار F. W.) منتقل شد. کارل اریک می خواست پسرش ویکتور هاسلبلد درک کاملی از تجارت دوربین داشته باشد و او را در در 18 سالگی (درگذشته 1924) به دردن ، آلمان ، سپس مرکز جهانی صنعت نوری ، فرستاد.

 

ویکتور چند سال بعد را به تحصیل و کار در کارهای مختلف مرتبط با عکاسی در اروپا و ایالات متحده ، از جمله روچستر ، نیویورک ، با جورج ایستمن ، قبل از بازگشت به کار در مشاغل خانوادگی ، پرداخت. به دلیل اختلافات در خانواده ، به ویژه با پدرش ، ویکتور تجارت را ترک کرد و در سال 1937 فروشگاه و آزمایشگاه عکس خود را در گوتنبرگ ، ویکتور فوتو راه اندازی کرد.

چندین مدل مختلف از دوربین های Hasselblad به فضا گرفته شد ، که همه برای کار اصلاح شده اند

 

دوربین های Hasselblad به دلیل لنزها و مجلات قابل تعویض توسط ناسا انتخاب شدند. اصلاحاتی انجام شده است تا سهولت استفاده در شرایط تنگ در هنگام پوشیدن لباس ، مانند تعویض آینه رفلکس با یک سطح یاب در چشم ایجاد شود.

Hasselblad اصلاحات توسط تکنسین های ناسا بیشتر تصحیح و در مدل های جدید گنجانیده شد. به عنوان مثال ، توسعه یک مجله 70 میلیمتری برای تحقق برنامه فضایی تسریع شد.

اولین دوربین اصلاح شده (در حقیقت ساده شده) Hasselblad 500 C در دو ماموریت گذشته Project Mercury در سالهای 1962 و 1963 مورد استفاده قرار گرفت. آنها در سالهای 1965 و 1966 مورد استفاده قرار می گرفتند.

سیستم های دوربین دار H و X Hasselblad و لنزهای با کیفیت عالی از لنزهای با فرمت متوسط ​​، فناوری نوآورانه را با مکانیک های دقیق ترکیب می کنند و تجربیات تصویربرداری استثنایی را برای هر نوع عکاس ارائه می دهند. سیستم بسیار حرفه ای H با جدیدترین رده بندی H6D-50c ، H6D-100c و H6D-400c Multi-Shot ، کیفیت عالی و وضوح تصویر را با راه حل های 50 ، 100 و 400 مگاپیکسلی ارائه می دهد. قابل حمل X System به راحتی امکان عکاسی با فرمت متوسط ​​را در خارج از استودیو با گزینه هایی که شامل اولین دوربین دیجیتال فشرده دیجیتال در جهان – X1D-50c – به دنبال نسل دوم X1D II 50C می باشد ، امکان پذیر می کند. تاریخچه عکاسی Hasselblad با ترکیب دوربین پشتی دیجیتال CFV II 50C و بدنه دوربین 907X ، تاریخ عکاسی Hasselblad به یکدیگر متصل شده است و سیستم های X ، H و V را با یک بسته قابل حمل و براق همراه می کند.

 

با استقرار مستقر در گوتنبرگ ، سوئد ، Hasselblad یک مارک جهانی است و دارای دفاتر توزیع کننده در سراسر جهان در نیویورک ، لندن ، توکیو ، پاریس ، کپنهاگ ، هامبورگ و شنژن است.

اولین ماموریت HASSELBLAD در سال 1962

سفر هاسلبلاد و ناسا با هم در سال 1962 در طول برنامه عطارد شروع شد. والتر شریرا ، فضانورد و عکاس آینده نگر ناسا ، Hasselblad 500C خود را با یک لنز Planar f / 2.8 ، 80 mm داشت. Schirra با دانستن کیفیت بالای دوربین Hasselblad ، به ناسا پیشنهاد داد که از یک Hasselblad برای ثبت فضای استفاده کنند ، زیرا مدل دوربین قبلی از آن استفاده کرده و نتایج ناامیدکننده ای را ارائه می دهد. پس از خرید چند 500 سی سی ، یک برنامه کاهش وزن شامل حذف پوشش چرم آن ، دیافراگم کمکی ، آینه رفلکس و منظره یاب است. در نهایت ، یک مجله فیلم جدید ساخته شد تا بتواند به جای معمول 70 مورد را در معرض 12 قرار دهد. سرانجام ، یک کار بیرونی سیاه رنگ مشکی بازتاب ها را در پنجره مدار به حداقل می رساند. Hasselblad ساده ، خود را در اشیای جیوه 8 (MA-8) در اکتبر 1962 یافت. همکاری نزدیک و متقابل بین آژانس فضایی آمریکا و تولیدکننده دوربین سوئدی.

 

دوربین های ساخته شده برای فضا

با بزرگتر شدن بخش عکس ناسا ، تماس با تولید کننده دوربین سوئدی گسترش یافت. به نوبه خود ، Hasselblad دوربین های خود را اصلاح و تصفیه کرد تا آنها را حتی برای استفاده در فضا مناسب تر کند ، در ساخت و لنزهای مختلف آزمایش کند. برای سالهای طولانی ، ناسا مصمم بود كه هر گرم اضافی از بار را كاهش دهد ، بدین معنی كه هیئت مدیره Hasselblads مجبور شد به همان اندازه ممكن وزن و لاغر باشد و همچنان کیفیت معروف Hasselblad را حفظ كند. و این کار را کردند.

دوربین ها

سیستم X

سیستم X کاملاً فشرده ، عکاسی با فرمت متوسط قابل حمل را امکان پذیر می کند ، و کیفیت تصویر غیر سازنده ، مکانیک دقیق و طراحی ارگونومیک را ترکیب می کند. رونمایی از سیستم X با اولین دوربین دیجیتال فشرده و کم حجم دیجیتال در جهان در سال 2016 آغاز شد. X1D II 50C بسته به طراحی برنده جایزه نسل اول ، همچنان به خلاقان اجازه می دهد تا با استفاده از نور خود ، فرمت متوسط را وارد جهان کنند. ساخت ، به روز رسانی الکترونیک و اتصال کامل.

H سیستم

سیستم بسیار حرفه ای H نمایانگر کیفیت نهایی و وضوح تصویر با راه حل های 50 ، 100 و 400 مگاپیکسلی است. با طراحی کاملاً مدولار ، دوربینهای H System را می توان به راحتی با لوازم جانبی چندگانه ، لنز و پشتی ترکیب کرد ، انعطاف پذیری و راحتی را برای طیف وسیعی از نیازهای عکاسی ارائه می دهد.

V  سیستم

با پشتی دیجیتال CFV II 50C و بدنه دوربین 907X ، تاریخچه عکاسی Hasselblad در یک سیستم متصل شده است. گذشته و حال را با مدرن CFV II 50C متصل به یک دوربین کلاسیک Hasselblad V System متصل کنید. CFV II 50C را با 907X ادغام کنید تا یک ترکیب کاملاً جدید را ایجاد کنید که با انواع نوری Hasselblad امکان عکسبرداری را فراهم می کند ، از سیستم V گرفته تا لنزهای XCD مدرن ما ، XCD 45 که در بالا به صورت جداگانه فروخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Image