معرفی Blackmagic Design URSA Mini 4K Digital Cinema Camera

cutnegative-01 ژوئن 28, 2019 2185 بدون دیدگاه

معرفی Blackmagic Design URSA Mini 4K Digital Cinema Camera

معرفی Blackmagic Design URSA Mini 4K Digital Cinema Camera معرفی Blackmagic Design URSA Mini 4K Digital Cinema Camera معرفی Blackmagic Design URSA Mini 4K Digital Cinema Camera

معرفی Blackmagic Design URSA Mini 4K Digital Cinema Camera

  • سنسور CMOS سوپر۳۵ وقابلیت ثبت تصاویر به‌صورت Global Shutter
  • قابلیت تصویربرداری با ابعاد 4000×2160
  • تصویربرداری RAW فشرده و غیر فشرده
  • گستره‌ی دینامیکی بالای تصویر
  • صفحه‌نمایش ۵ اینچی لمسی با رزولوشن فول ‌اچ‌دی
  • دو ورودی صدای XLR به همراه فانتوم‌پاور
  • دو درگاه ورودی کارت حافظه C-Fact

دوربین بلک مجیک URSA mini یک دوربین کاملاً حرفه‌ای سینمایی با قابلیت ثبت تصاویر 4K از طریق سنسور سوپر۳۵میلی‌متری و به شیوه Global Shutter با دامنه دینامیکی بالاست که در ابعادی کوچک، وزنی سبک و قیمتی مناسب توسط بلک مجیک دیزاین طراحی و ارائه شدهاست.

قابلیت ضبط تصاویر با فرمت RAW غیر فشرده‌ی CinemaDNG تا ۶۰ فریم بر ثانیه و دامنه‌ی دینامیکی بالا، URSA mini را به دوربینی مناسب برای کارهای سینمایی که مرحله پس از تولید و قابلیت تصحیح رنگ تصویر در آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تبدیل کرده است. البته انتخاب این فرمت موجب بالا رفتن حجم فایل‌هایی خواهد شد که بر روی کارت‌های Cfast 2.0 ضبط می‌گردند. این کارت‌ها در زمان معرفی، پرسرعت‌ترین کارت‌های حافظه دنیا لقب گرفتند و در حجم‌های بسیار بالا در دسترس هستند. البته فرمت غیر فشرده RAW هم در دسترس است که حجم فایل‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

پشتیبانی از فرمت ProRes برای ضبط تصاویر در ابعاد (UHD (3840×2160 و فول اچ‌دی هم وجود دارد.

 

طراحی

همان‌گونه که از اسم این مدل پیداست URSA mini در واقع مدل کوچک شده‌ی URSA است. دوربینی کوچک با قابلیت‌هایی حرفه‌ای که حتی می‌توان کوچک‌تر بودن را یک مزیت مهم برای آن برشمرد.

ابعاد کوچک در کنار وزن کم بلک مجیک URSA mini که جنس بدنه‌ی آلیاژ منیزیمی آن موجب شده کمتر از ۲٫۵ کیلوگرم باشد، این دوربین را تبدیل به دوربینی مناسب برای استفاده بر روی شانه و دست کرده است. یک دستگیره کناری به همراه این دوربین عرضه شده که در صورت نصب آن بر روی بدنه شیوه‌ی قرارگیری URSA mini در دست همانند دوربین‌های DSLR خواهد بود. دستگیره، شولدر مخصوص و منظره‌یاب هم به‌صورت جداگانه قابل تهیه هستند.

 

سنسور سوپر۳۵میلی‌متری4K

سنسور بلک مجیک URSA mini با رزولوشن 3840×2160 و ثبت به روش Global shutter تضمین کننده تصویری با جزئیات، با ثبات و بدون مشکلات تصاویر ثبت شده به شیوه Rolling shutter است. تصاویر ثبت شده به‌وسیله‌ی این سنسور دارای دامنه‌ی دینامیکی ۱۲ استاپ هستند که به معنی حفظ ریزترین جزئیات تصویر در تاریک‌ترین و روشن‌ترین نقاط و بالا بردن امکان ویرایش آن در مرحله پس از تولید و رسیدن به تصویری بارنگ مطلوب است.

ابعاد این سنسور برابر است با ابعاد فیلم‌های سوپر۳۵ که یک استاندارد رایج سینمایی ست تا تصاویر از نظر عمق میدان کاملاً مشابه تصاویر ثبت شده با دوربین‌های فیلم‌برداری سینمایی باشد.

 

بلک مجیک URSA mini هم همچون بسیاری دیگر از دوربین‌های سینمایی در دو مدل با مانت EF و PL عرضه شده است. عرضه دوربین با دو مانت متفاوت موجب بیشترین هماهنگی بین لنز و بدنه خواهد شد. 

صفحه‌نمایش کارآمد

بلک مجیک URSA mini دارای یک صفحه‌نمایش ۵اینچی است که رزولوشن فول اچ‌دی آن کاربر را از به‌کارگیری مانیتور جداگانه برای بررسی تصویر بی‌نیاز می‌نماید. لمسی بودن صفحه‌نمایش در کنار طراحی مناسب کلیدهای تنظیم و وجود کیبورد مجازی به کاربر این امکان را می‌دهد تا تنظیمات صدا، تصویر، فوکوس و حتی نام‌گذاری فایل‌ها را به راحت‌ترین شیوه ممکن انجام دهد.

 

ورودی‌ها و خروجی‌های حرفه‌ای

برخی از ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد URSA mini عبارت‌اند از خروجی 12G-SDI، خروجی HD-SDI برای نصب منظره‌یاب، دو ورودی LANC، ورودی میکروفن XLR به همراه فانتوم پاور و یک درگاه USB برای به‌روزرسانی نرم‌افزار.

ضمن اینکه بلک مجیک USRA mini از وجود یک جفت میکروفن داخلی باکیفیت برای ضبط استریوی صدا و یک اسپیکر مونو برای پخش صدا هم بهره می‌برد.

 

برق و باتری

این دوربین قابلیت انتخاب بین اتصال مربوط به باتری‌های V-Mount و Gold Mount را داراست. زیرا محل نصب باتری به‌صورت یک قطعه قابل تعویض و ماژولار طراحی شده است. اتصال اصلی باتری USRA mini امکان استفاده از باتری‌های IDX،  Frezzi، Anton Bauer و دیگر برندها را به کاربر می‌دهد که با تهیه اتصال مربوط به V-mount امکان استفاده از دیگر باتری‌ها هم فراهم می‌گردد. همچنین امکان استفاده از برق DC از طریق یک ورودی XLR و امکان گرفتن برق از دوربین برای تغذیه دیگر تجهیزات از طریق یک خروجی XLR هم فراهم است.

شروع قیمت از 3000 دلار

دیدگاهتان را بنویسید

Image