You must need to login..!
توضیح
رازها و تکنیک های فوکوس در عکاسی از منظره
برای دانلود رایگان رازها و تکنیک های فوکوس در عکاسی از منظره با کیفیت full hd 1080p از پلیر سایت یا لینک زیر استفاده کنین
لینک دانلود Link download
فقط تمرکز را روی Infinity تنظیم نکنید
بار دیگر ، اغلب اوقات در عکاسی منظره ، شما سعی می کنید صحنه را به جای یک چیز انفرادی ثبت کنید. بسیاری اوقات صحنه ای که می خواهید از آن عکس بگیرید بسیار دور از شما نیست. بیشتر لنزها دامنه مقادیر فوکوس را دارند و پس از طی مسافت مشخص (اغلب 20-30 پا یا 8-10 متر) فوکوس در بی نهایت تنظیم می شود. همه چیز فراتر از آن نقطه بی نهایت خواهد بود. بنابراین ، اگر از عکاسی عکس می گیرید که بیشتر چیزهای این قاب در آن دور هستند ، به نظر می رسد که فقط باید تمرکز را روی بی نهایت بگذارید. اگر از فوکوس خودکار استفاده می کنید (و بیشتر ما اینطور هستیم) ، ممکن است تمایل داشته باشید با استفاده از چیزی که خیلی دور از شماست ، تمرکز را تنظیم کنید.
اگر همه چیز در قاب واقعاً در بینهایت است ، پس تنظیم فوکوس در حداکثر فاصله آن ، ایده وحشتناکی نیست. اگر هیچ چیز به شما نزدیک نباشد ، دیگر نیازی به انجام کار دیگری نیست ، نیازی نیست بیش از حد کارها را پیچیده کنید. اما معمولاً جنبه هایی از صحنه وجود دارد که از بینهایت به شما نزدیک هستند. تمرکز را از کجا تنظیم می کنید؟
می توانید از فاصله بسیار زیاد فاصله بگیرید (در یک دقیقه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد) و این را به همان اندازه که می خواهید فنی کنید. اما غالباً وقتی می خواهید تیراندازی کنید ، وقت شما با ارزش است. نور در حال تغییر است و همه چیز در حال حرکت است. بدون استفاده از محاسبات می توانید از حس بسیار خوبی برخوردار شوید. در نتیجه ، این قانون کوچک را در نظر بگیرید: تمرکز را روی بی نهایت بگذارید و فقط کمی آن را برگردانید. سوال واضح این است که ، چگونه شما کمی تعریف می کنید ، و من می ترسم که جواب خوبی برای شما ندهم. از لنز تا لنز متغیر خواهد بود ، اما معمولاً در حدود یک چرخش 5-10 درجه یا فقط به بالاترین تعداد فاصله چاپ شده روی لنز خواهد بود (اگر لنز شما این عدد ها را دارد).
چرا می خواهید این کار را انجام دهید؟ به دلیل عمق میدان که در تصویر شما خواهد بود (بیشتر در مورد عمق میدان زیر). از آنجایی که شما در حال گرفتن یک عکس در فضای باز هستید ، احتمالاً زیاد عکس نمی گیرید ، یا حتی با دیافراگم بزرگ. بنابراین ، احتمالاً عمق میدان درگیر خواهد شد. لزوماً نباید عمق وسیعی از میدان وجود داشته باشد ، اما نکته این است که به شما محدوده ای می دهد. با کشیدن تمرکز به جلو ، این مسیر همچنان همه چیز را تا حد بی نهایت در کانون توجه قرار خواهد داد. همچنین به موارد کمی در کانون توجه نیز نزدیک خواهد شد.
Don’t Just Set the Focus at Infinity
Again, oftentimes in landscape photography, you are trying to capture a scene rather than a solitary thing. Many times, the scene you are trying to capture is far away from you. Most lenses have a range of focus values, and once you get beyond a certain distance (often 20-30 feet, or 8-10 meters) the focus is set at infinity. Everything beyond that point will just be infinity. Therefore, if you are taking a picture where most things in the frame are far away, it might seem that you should just set the focus at infinity. If you are using autofocus (and most of us are), you might be inclined to set the focus using something that is very far away from you.
If everything in the frame is truly at infinity, then setting the focus at its maximum distance is not a horrible idea. If there is nothing close to you, then there is just no need to do anything else, you don’t need to overly complicate things. But more commonly there are aspects of the scene that are closer to you than infinity. Where do you set the focus then?
You can get into hyperfocal distance (we’ll talk more about that in a minute) and make this as technical as you want. But often your time is precious when you’re out shooting. The light is changing and things are moving. You can get a pretty good sense of things without resorting to calculations. As a result, consider this rule of thumb: set the focus at infinity and then just turn it back a little bit. The obvious question is what is, how do you define a little bit, and I’m afraid I don’t have a good answer for you. It will vary from lens to lens, but will usually be about a 5-10° turn or just to the highest distance number printed on the lens (if your lens has these numbers).
Why would you want to do that? Because of the depth of field that will be in your picture (more on depth of field below). Since you are taking an outdoor photo, you will probably not be shooting wide open, or even with a large aperture. So, there will likely be some depth depth of field involved. It doesn’t necessarily have to be a large depth of field, but the point is that it gives you some leeway. By pulling the focus forward, that leeway will still get everything out to infinity in focus. It will also get things a little closer in focus as well.