آموزش فیلمبرداری slow motion با فوکوس سریع

You must need to login..!

کد Embed

توضیح

آموزش فیلمبرداری slow motion با فوکوس سریع

برای دانلود رایگان آموزش فیلمبرداری slow motion با فوکوس سریع با کیفیت full hd 1080p از پلیر سایت یا لینک زیر استفاده کنین

لینک دانلود link download

حرکت آهسته تیراندازی اکنون آسانتر از همیشه است. اکنون بسیاری از دوربین ها با سرعت 60 فریم در ثانیه شلیک می شوند. آنها فقط ممکن است این کار را در 1080p انجام دهند ، اما می توانند این کار را انجام دهند. اگر پروژه نهایی شما 24fps باشد ، این بدان معناست که می توانید 2.5 برابر بدون از دست دادن یک فریم کند کنید. اگر دوربینی دارید که 120 فریم در ثانیه یا 240 فریم بر ثانیه شلیک کند ، می توانید اوضاع را حتی بیشتر کند کنید. با دوربین های 1000 فریم در ثانیه برای تلفن های خود در راه هستیم ، می توانیم دیوانه تر و آهسته تر حرکت کنیم.

نکته قابل درک در مورد حرکت آهسته ، این است که به همان اندازه که ممکن است موثر باشد ، برای هر نوع عکس خوب نیست. برای برخی از عکس ها ، هنگام کند شدن ، واقعاً متوجه تفاوت نمی شوید. برای دیگران ، این فقط بی معنی است. بنابراین ، بیایید به آن نکات بپردازیم.

حرکت حیاتی است
اگر واقعاً چیزی در صحنه شما حرکت نکند ، هیچ کس متوجه نخواهد شد که حتی تیراندازی کند شده است. موضوعات خوب مواردی مانند ورزش ، پاشیدن مایعات ، تخریب و انفجار است. اگر هیچ حرکتی واقعی وجود نداشته باشد ، کاهش سرعت آن تغییر نخواهد کرد.

کشف نرخ فریم
این واقعاً ریاضیات است. اگر با یک فریم ضبط می کنید و با نرخ فریم متفاوت بازی می کنید ، فقط یکی را به دیگری تقسیم می کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما در 60 فریم در ثانیه ضبط می کنید ، و می خواهید با سرعت 24 بار در ثانیه بازی کنید ، به سادگی 60 را به 24 تقسیم می کنید. این جواب را به شما می دهد 2.5. این بدان معنی است که 1 ثانیه از زمان واقعی برای بازی برگشت 2.5 ثانیه طول می کشد.

اگر شما در 240 ثانیه بر ثانیه شلیک می کنید و با سرعت 24 بار در ثانیه بازی می کنید ، 240 تقسیم بر 24 برابر 10 است. 1 ثانیه فیلم در زمان واقعی شما 10 ثانیه طول می کشد تا بتوانید با حرکت آهسته بازی کنید. یا 1/10 سرعت اصلی.

در مورد نور فکر کنید
وقتی در هر ثانیه فریم بیشتری شلیک می کنید ، معمولاً باید سرعت شاتر خود را نیز افزایش دهید. 1/50 ام از کرکره های دوم اگر در 24 ثانیه بر ثانیه شلیک کنید خوب است. اما ، اگر شما به 60 ثانیه برسید ، از نظر جسمی غیرممکن است در 1 / 50th ثانیه. اگر به قانون شاتر 180 درجه بروید ، اکنون برای سرعت 60fps در 1/125 ثانیه هستید. برای 240fps ، شما در 1/500 ثانیه هستید.

سرعت شاتر سریعتر به این معنی است که برای افشای مناسب موضوع خود به نور بیشتری احتیاج دارید. این ممکن است به معنای پرتاب کردن ISO شما ، باز کردن دیافراگم یا روشن کردن چراغ های بیشتر باشد. این می تواند مشکلات دیگری از قبیل سوسو زدن با انواع خاصی از نور مصنوعی را به وجود آورد. اگر از تمام نور طبیعی استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد در ساعات دیگری از روز عکس بگیرید تا شلیکی که بعد از آن دریافت می کنید ، باشد.

کم کردن زمان پایین به احساسات شدید
این کار معمولاً با کم کردن سرعت کاهش می یابد. این بدان معنی است ، این انتقال از زمان واقعی به حرکت آهسته است. برنامه هایی مانند After Effects و DaVinci Resolve به شما امکان می دهند این کار را به راحتی انجام دهید.

این تکنیک اغلب برای تشدید احساسات یا تقویت واکنش نسبت به چیزی استفاده می شود. اما ، این یک کلیشه کوچک نیز شده است ، و این روزها اغلب در موقعیت های کمدی استفاده می شود.

Shooting slow motion is now easier than ever. Many cameras being released now will shoot 60fps. They may only do it at 1080p, but they can do it. If your final project is 24fps, that means you can slow down 2.5x without losing a single frame. If you’ve got a camera that shoots 120fps or 240fps, then you can slow things down even further. With 1,000fps cameras for our phones on the way, we can go even more slow-mo crazy.

The thing to realise about slow motion, is that as effective as it can be, it’s not good for every type of shot. For some shots, you don’t really notice a difference when it’s slowed down. For others, it’s just pointless. So, let’s look at those tips.

MOVEMENT IS VITAL
If nothing’s really moving in your scene, nobody will notice that the shot’s even been slowed down. Good subjects are things like sports, liquids splashing, destruction & explosions. If there’s no real movement, slowing it down isn’t going to make a difference.

UNDERSTAND THE FRAME RATES
It’s simple maths, really. If you’re recording at one frame rate, and playing back at a different frame rate, you just divide one by the other.

For example, if you’re recording at 60fps, and you want to play back at 24fps, you simply divide 60 by 24. This gives you the answer 2.5. This means that 1 second of realtime takes 2.5 seconds to play back.

If you’re shooting 240fps and playing back at 24fps, then, 240 divided by 24 is 10. Your 1 second of realtime footage takes 10 seconds to play back in slow motion. Or 1/10th the original speed.

THINK ABOUT LIGHT
When you’re shooting more frames per second, you usually need to increase your shutter speed, too. 1/50th of a second shutters are fine if you’re shooting 24fps. But, if you go up to 60fps, it’s physically impossible to shoot at 1/50th of a second. If you go by the 180 degree shutter rule, you’re now up to 1/125th of a second for 60fps. For 240fps, you’re at 1/500th of a second.

Faster shutter speeds means you need more light to adequately expose your subject. This might mean bumping up your ISO, opening up the aperture, or simply turning on more lights. This can introduce other problems, such as flickering with certain types of artificial light. If you’re using all natural light, you might need to shoot at a different time of day to get the shot you’re after.

SLOWING DOWN TIME TO INTENSIFY EMOTION
This is commonly done by ramping the speed down. That means, it’s a transition from realtime to slow motion. Applications like After Effects and DaVinci Resolve allow you to do this quite easily.

The technique is often used to intensify emotion, or to reinforce a reaction to something. But, it’s also become a little cliché, and is often used in comedic situations these days.

دیدگاهتان را بنویسید