بیوگرافی نوید محمدزاده

cutnegative-02 جولای 1, 2019 2490 بدون دیدگاه

NAVID-MOHAMMADZADEH

بیوگرافی نوید محمدزاده
نوید محمدزاده بازیگری که این روزها روی پرده نقره ای سینما خوش درخشیده است. وی یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای ایران محسوب می‌شود. نوید محمدزاده دو بار پیاپی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر و همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ گردیده‌است. در ادامه بیوگرافی و مصاحبه جذاب این سوپراستار سینمای ایران را به همراه جدیدترین عکس‌هایش دنبال کنید و با زندگی او بیشتر آشنا شوید.

چکیده‌ای از بیوگرافی نوید محمدزاده

نام کامل:نوید محمدزاده

تاریخ تولد: ۱۷ فروردین ۱۳۶۵

محل تولد: ایلام

پیشه: بازیگری

زمینه فعالیت: سینما و تئاتر

مدت فعالیت: ۱۳۸۷ تاکنون

نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر در ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در شهر ایلام متولد شد.

ازدواج نوید محمدزاده

ازدواج نوید محمدزاده تا کنون ازدواج نکرده و مجرد می‌باشد.

نوید محمدزاده از شروع فعالیت تا سوپراستار شدن

نوید محمدزاده در سال ۸۲ بعد از گرفتن دیپلم بخاطر علاقه مندی به عرصه هنر و بازیگری به کلاس های بازیگری در مؤسسه هفت هنر کرج رفته و زیر نظر اساتیدی محمد یعقوبی، مهتاب نصیرپور، علی سلیمانی و امیر قنبری آموزش دیده است.

اولین تجربه حرفه‌ای نوید محمدزاده در فیلم «در میان ابرها» کار روح الله حجازی، در نقش مکمل مرد بود و پس از آن اواخر سال ۸۸ هم در فیلم سینمایی اندو نقش اول را بازی کرد که هیچ وقت مجوز نگرفت.

نوید محمدزاده با بازی در فیلم ناهید به کارگردانی آیدا کیخانی شناخته شد، در فیلم عصبانی نیستم اعتبار بیشتری در این عرصه بدست آورد و با فیلم‌های لانتوری، ابدویک روز و خشم و هیاهو به اوج شهرت رسید.

نوید محمدزاده در تئاتر

محمدزاده اولین تجربه تئاتر خود را سال ۸۷ با بازی در نمایش «ماه در آب» نوشته فارس باقری و کار محمد کوروش نیا کسب کرد. این نمایش در کرج اجرا شد.

او برای بازی در این نمایش جایزه دوم بازیگری بخش بین الملل جشنواره دانشجویی را دریافت کرد.

سال ۸۸ در نمایش «ماه در مرداب» محمد کوروش نیا اجرا داشت و در سال ۸۸ با بازی در «فاصلۀ تاریک ستاره ها» به تئاتر حرفه‌ای راه یافت.

و همچنان همگام با سینما به طور فعال در تئاتر نیز حضور پر رنگی دارد.

نوید محمدزاده در فیلم “عصبانی نیستم”

نقش‌آفرینی وی در فیلم عصبانی نیستم موجب تحسین بسیاری از منتقدین گردید، تا جایی که بسیاری محمدزاده را شایستهٔ دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی‌و‌دومین دوره جشنواره فیلم فجر می‌دانستند.

بنابر گفته‌ی عده‌ای نوید محمدزاده در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم «عصبانی نیستم» با کسب کامل آرای داوران به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد برای کسب سیمرغ انتخاب شد.

اما به علت فشار گروه هایی خارج از سینما فیلم عصبانی نیستم از بخش مسابقه خارج و جایزه به رضا عطاران اهدا شد. نوید در برنامه‌ای اعلام کرد که این اتفاق تلخ‌ترین اتفاق در زندگی هنریش بوده‌است.

نوید محمدزاده در “ابد و یک روز”

محمدزاده برای بازی در فیلم ابد و یک روز در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد و در شانزدهمین جشن دنیای تصویر نیز موفق به دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید.

ابد و یک روز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۴ است. ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم و منتقدین قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین (۶ سیمرغ در بخش اصلی، ۲ سیمرغ -بهترین فیلم و بهترین کارگردانی-در بخش نگاه نو و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

نوید محمدزاده بعد از دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل با سکوت و بوسه هاش متفاوت ترین حضور را بین برندگان سودای سیمرغ داشت.

بازی نوید محمدزاده در “لانتوری”

فیلم لانتوری با بازی نوید محمدزاده ساخته رضا درمیشیان در پایان چهارمین روز جشنواره در برج میلاد به نمایش درآمد. این فیلم در جشنواره بین المللی برلین نیز نمایش داده شد ولی جایزه ای را کسب نکرد.

فیلم لانتوری که در جشنواره نیز با انتقادهای بسیاری به دلیل محتوای سیاه آن مواجه شد با این حال نتوانست نظر جشنواره برلین را هم جلب کند و به نوشته سایت دویچه وله، فیلمی که با سروصدای زیاد در جشنواره فجر اکران شده بود، در برلین به بایگانی جشنواره پیوست.

نوید محمدزاده در فیلم ناهید

وی برای بازی در فیلم ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده جایزهٔ بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ بین‌المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ را دریافت کرده‌است.

بدون تاریخ بدون امضاء با بازی نوید محمدزاده

نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های جشنواره ونیز شد.

او در بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران، دیپلم افتخار و تندیس زرین «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» را دریافت کرد.

همچنین در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضاء از آن خود نمود.

نوید محمدزاده این جایزه را سومین سیمرغ خود دانست (اشاره به سیمرغ اهدا نشده فیلم عصبانی نیستم). وی همچنین از رسانه‌هایی که لیستی از برندگان را برای فشار به هیئت داوران داده بودند، گلایه کرد. وی از همگان خواست به هیئت داوران احترام بگذارند.

اهدای جایزه به بازماندگان زلزله کرمانشاه

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم براتیسلاوا در کشور اسلواکی برندگان خود را اعلام کرد و نوید محمدزاده برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی شد.

وی در جشنواره آسیا پاسیفیک ۲۰۱۷ جایزه بهترین بازیگر مرد را برای فیلم بدون تاریخ بدون امضا دریافت کرد.

او ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره فیلم براتیسلاوا که برای دومین بار او را به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد این رویداد سینمایی معرفی می‌کنند، جایزه‌ش را به بازماندگان زلزله۷٫۳ ریشتری در کرمانشاه تقدیم کرد.

حواشی نوید محمدزاده

پوشش متفاوت نوید محمدزاده

نوید محمدزاده اغلب در نوع ظاهر و پوشش با سبکی متفاوت در مراسم‌های مختلف ظاهر می‌شود و یکی از پرحاشیه‌ترین لباس‌های نوید محمدزاده، مربوط به حضور وی در شصت و هشتمین نمایشگاه کن برای بازی در فیلم ناهید بود.

پژمان بازغی و نوید محمد زاده برای فیلم ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده به عنوان نماینده ایران در فرانسه راهی جشنواره شدند اما پوشش ظاهری نامناسب نوید محمد زاده انتقاد و واکنش های مردم را در پی داشت.

بسیاری از پوشش نامناسب نوید محمد زاده انتقاد کرده و گفتند :این پوشش اصلا مناسب فرهنگ اصیل ایرانی نیست و حتی خارجی ها هم با پوشش رسمی آمده اند اما تنها یک فرد با این پوشش در میان آنها حضور دارد که آن هم ایرانی است!

نوید محمدزاده نیز با منتشر کردن این عکس بر روی صفحه شخصی‌اش اعلام کرد که ظاهر و پوشش اصلی وی برای نمایشگاه فرق داشته و حالت رسمی‌تری دارد.

نوید محمد زاده با انتشار عکس بیان داشت: این لباس توریستی من است که درجشنواره کن پوشیده ام. عکس لباس اصلی رو میزارم. نگران آبروی ایران هم نباشید ! مرسی از این همه محبتتون!

نوید محمدزاده و تجربه اجرا

وی مجری قسمت‌هایی از برنامه دوستان که از شبکه جام جم پخش می‌شد بود.

جوایز و افتخارات نوید محمدزاده

– نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد – سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر – فیلم عصبانی نیستم

– برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر – فیلم ابد و یک روز

– برنده جایزه بهترین بازیگر مرد – جشنوارهٔ بین‌المللی براتیسلاوا ۲۰۱۵ – فیلم ناهید

– برنده جایزه بهترین بازیگر مرد – بخش افق‌های جشنواره ونیز – فیلم بدون تاریخ بدون امضاء

– دیپلم افتخار و تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – بیستمین دوره جشن بزرگ سینمای ایران – فیلم بدون – تاریخ، بدون امضاء

– برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد – سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر – فیلم بدون تاریخ بدون امضاء

مصاحبه نوید محمدزاده

نوید محمدزاده از فوتبال تا بازیگری

نوید محمدزاده: من فوتبال بازی می کردم عاشق فوتبال بودم حتی قرار شده بود بروم تیم نوجوانان سایپا.تا اینکه یک روز فکر می کنم دوم دبیرستان بودم فیلم «سوته دلان» علی حاتمی را با بازی فوق العاده بهروز وثوقی و همان شب فیلم «قیصر» را دیدم

روز بعد رفتم ویدئو کلوپ و فیلم «صورت زخمی» پاچینو را گرفتم دیگر من دچار جنون شده بودم مثل قیصر زندگی می کردم. آن موقع تمام سر و شکلم شده بود بهروز وثوقی خلاصه این طوری علاقه مند بازیگری شدم.

نوید محمدزاده و بداهه پردازی

نوید محمدزاده: به نظر من بداهه چیزی است که باید در تمرین ها بوجود بیاید. ناخودآگاهِ تو در تمرین ها چیزی می گوید و کارگردان به تو می گوید این را نگه دار. و این بداهه تو بوده که به اجرا اضافه شده است. در موقع اجرا هم گاهی اتفاق هایی پیش می آید که غیر از بداهه های دیالوگی تو بداهه رفتاری داری.

و به نظر من در بداهه اصولا رفتار بر جریان کلام اولویت دارد که این می تواند به اجرای تو طراوت و تازگی بدهد. ولی من از آن بازیگرهایی هستم که همه جزئیات بازی را در ذهنم دارم یعنی در لحظه از قبل می دانم به کجا نگاه کنم، با چه ریتمی راه بروم.

اینها چیدمانی است که برای هر نقشی انجام می دهم ولی معتقدم که همه این چیدمان ها باید به طوری باشد که تماشاچی فکر کند همه این ها بداهه است یعنی در عین چیدمان باید بداهه نشان داده شود و مخاطب نباید هرگز این را بفهمد.

مثلا به نظر من علیرضا نادری «کوکوی کبوتران حرم» ش بی نظیر است و من آن کار را سه بار دیده ام. یا محمد یعقوبی نابغه است چون کارگردانی اش را نمی چیند روی تصاویرِ عجیب غریب. بلکه روی انسان ها می چیند.

تماشاچی در نهایت ،دوست دارد آدم ها را ببیند. اینجا اهمیت بحثی که گفتی مشخص می شود. در چنین کارهایی است که مخاطب می تواند حس تازگی را از بازیگر کسب کند.البته در این راستا بازیگر نباید از کارگردان جلو بیفتد که تماشاچی به جای اینکه مطلب مد نظر درام را بفهمد بگوید چه بازی ای دارد! چه انرژی ای روی صحنه می گذارد!

مثلا در دهانی پر از پرنده من اصلا کار خاصی انجام نداده ام. چون نقش به شدت معمولی است. نمی گویم بازیگر با هوشی هستم اما هر بازیگری باید هوش این را داشته باشد که نقش ساده را ساده برگزار کند و برای نقش ویژه طراحی ویژه ای داشته باشد.

در کاری مثل «بالاخره این زندگی مال کیه» یک ساعت و نیم روی صحنه حضور دارم و نگاه مخاطب را روی خودم حس می کنم. آنجا دیگر به هیچ عنوان حق خطا کردن ندارم.

نظر نوید محمدزاده درباره‌ی کارگردان های مختلف

نوید محمدزاده: یک بازیگر باید با آدم های مختلف کار کند و تجربه های مختلفی پیدا کند. بازیگرانی هستند که تنها با یک گروه یا نهایتا با گروه دیگری که دوست همان گروه است کار می کنند. و من در همه کارگردانانی که با آن ها کار کرده ام ویژگی های خاصی را دیده ام.

مثلا مهرداد کوروش نیا کسی بود که یک ماه و نیم، هفت شب تا یک بامداد می رفتیم در خانه اش تمرین می کردیم. این تیپ کار، کار خانوادگی است. به خاطر همین هم تماشاچی معمولا ارتباط خوبی با کارهایش بر قرار می کند.

چون ما دائما با هم هستیم مثل یک خانواده. خانم کیخایی هم که کار «یک دقیقه سکوت» را با ایشان کار کردیم کارگردان فوق العاده ایست که بسیار به جریان آقای یعقوبی نزدیک است همین طور اشکان خیل نژاد که شاگرد آقای یعقوبی بوده. یعنی همان شیوه ای که به بازیگر اعتماد می شود؛

بازیگر آزادی دارد و کارش توسط کارگردان روتوش می شود. محمد یعقوبی به قدری با هوش است که حتی می داند تو را در چه نقشی قرار دهد. حتی جایی که خودت هم ممکن است فکرش را نکنی. فارس باقری هم کارگردانی است که شیوه خودش را دارد. باید یک بازی مینی مال را انجام بدهی و آن هم تجربه جالبی بود.

بازی در نقش‌های متفاوت

طبیعتا من دوست دارم تجربه جدید داشته باشم. اما مخالف این هستم که می گویند بازیگر همه کاری را باید انجام بدهد. ببین مثلا من در پرفرمنسی که گفتی بازی کردم برای تخلیه خودم. یعنی دنبال چیزی برای خودم بودم.

ولی لازم نیست که تو، هرکاری را انجام بدهی برای اینکه بگویی «ببینید من چه بازیگری هستم! من رئال را بازی می کنم. کلاسیک را هم بازی می کنم.» نه من می گویم بازیگر باید خودش را بشناسد. وقتی آل پاچینو در تاجر ونیزی یک بازی کلاسیک می کند، آن را پاچینویی بازی می کند.

خودش را به نقش تحمیل می کند. من تئاتری را دیشب دیدم که حس می کردم این بازی از بازیگر خواسته شده و به او تحمیل شده است. من دوست ندارم چنین کار هایی را انجام بدهم.

به عنوان یک تماشاگر اگر از کارگردانی کاری را ببینم که با تماشای آن خسته بشوم دوست ندارم که در کار او بازی کنم. زیرا نباید در کاری بروم که می دانم تماشاگر را اذیت می کند. تا جایی که خودم را می شناسم می دانم آدمِ چه کار هایی نیستم و آن ها را قبول نمی کنم.

چیزی که در کار بازیگری نوید محمدزاده را اذیت می‌کند

نوید محمدزاده: حرفه ما حرفه ای ست که در آن آدم، باید خوب بقیه را هم بخواهد. من اعتقاد دارم که این راهِ موفقیت یک بازیگر است. تا وقتی که کار خوب دیگران را تحسین نکنی، و نتوانی متواضعانه کار خوب آن ها را ببینی و برایشان خوشحال باشی، نه دیگران خوب تو را می گویند و نه به جایی خواهی رسید.

مثلا صابر اَبر بازیگر فوق العاده ایست نمی گویم خالی از اشکال است اما بسیار با استعداد است. و اتفاقا هم سن هستیم. یا دیگران… باران کوثری ، ترانه علیدوستی ، پانته آ بهرام و خیلی های دیگر. من باید از وجود آن ها قلبا خوشحال بشوم تا بتوانم رشد کنم.

بعضا نگاه هایی که نمی تواند خوبی دیگران را ببیند اذیتم می کند. من می گویم در هنر به اندازه یک سر سوزن باش ولی خودت باش! اینکه به هر قیمتی در هنر باشی خوب نیست.

نوید محمدزاده از سبک بازی‌اش می‌گوید

نمی توانم بگویم بازیگر خوبی هستم. اما یک چیز را می توانم بگویم. اینکه بازیگری هستم که شبیه هیچ بازیگری نیست. شاید بازیگر بدی باشم ولی مدل خودم هستم. و به این ایمان دارم و می گویم وقتی خداوند آدم ها را در شکل های مختلف می آفریند پس ما باید رفتارهای مختلفی هم داشته باشیم. هر آدمی ویژگی های مختلف خودش را دارد و هیچ کسی شبیه به دیگری نیست. من هم از کسی تاثیر نگرفته ام. البته از خانواده ام تاثیر پذیرفته ام. ولی سعی ام بر این بوده که همواره خودم باشم.

فیلمشناسی نوید محمدزاده

 

فیلم های سینمایی نوید محمدزاده

۱۳۹۷- مسخره باز (همایون غنی زاده)

۱۳۹۷- متری شیش و نیم    (سعید روستایی)

۱۳۹۷- سرخ‌پوست (نیما جاویدی)

۱۳۹۶- مغزهای کوچک زنگ زده (هومن سیدی)

۱۳۹۵- خفه‌گی (فریدون جیرانی)

۱۳۹۵- بدون تاریخ بدون امضا (وحید جلیلوند)

۱۳۹۴- ابد و یک روز (سعید روستایی)

۱۳۹۴- خشم و هیاهو (هومن سیدی)

۱۳۹۴- لانتوری (رضا درمیشیان)

۱۳۹۳- ناهید (آیدا پناهنده)

۱۳۹۲- سیزده (هومن سیدی)

۱۳۹۲- عصبانی نیستم (رضا درمیشیان)

۱۳۹۱- لرزانندهٔ چربی (محمد شیروانی)

۱۳۸۷- در میان ابرها (روح‌الله حجازی)

۱۳۸۷- آندو (بهروز قبادی)

بازی نوید محمدزاده در سریال

سهمی برای دوست

فیلم‌های تلویزیونی نوید محمدزاده

داستان ما، قصه تو

فیلم کوتاه نوید محمدزاده

نوار ویدئو

اجرا ی نوید محمدزاده

برنامه دوستان (پخش از شبکه جام جم)

تئاتر های نوید محمدزاده

۱۳۸۷- پسران آفتاب

۱۳۸۸- ماه در مرداب

۱۳۸۹- فاصلهٔ تاریک ستاره‌ها

۱۳۸۹- دهانی پر از پرنده

۱۳۹۰- نورگیر

۱۳۹۰- زمستان ۶۶

۱۳۹۱- ایستاده‌ها سر سوراخ سوپ خوری

۱۳۹۱- پچ پچ‌های پشت خط نبرد

۱۳۹۱- ویران

۱۳۹۲- مرد بالشی

۱۳۹۲- یک دقیقه سکوت

۱۳۹۲- هم طناب

۱۳۹۲ روایت ناتمام یک فصل معلق

۱۳۹۳- شکلک

۱۳۹۳- دل سگ

۱۳۹۳- آخرین نامه

۱۳۹۳- بالاخره این زندگی مال کیه؟

۱۳۹۴- کامنت

۱۳۹۴- ستوان اینیشمور

۱۳۹۴- شب آوازهایش را می‌خواند

۱۳۹۵- خدای کشتار

۱۳۹۵- دکلره

۱۳۹۵- دیابولیک: رومئو و ژولیت

۱۳۹۶- آخرین نامه

۱۳۹۶- پچ پچ‌های پشت خط نبرد

۱۳۹۶- الیور توئیست

۱۳۹۷- دیابولیک: رومِئو و ژولیت

۱۳۹۷- خدای کشتار

۱۳۹۷- فلیک

۱۳۹۷- بینوایان

 

دیدگاهتان را بنویسید

Image