معرفی دوربین Canon EOS C500 4K Cinema Camera

cutnegative-01 ژوئن 28, 2019 2437 2 دیدگاه

image

  • معرفی دوربین کانون EOS C500 4K توسط سایت کات نگاتیو
  • خروجی تصویر 4K RAW در ابعاد 4096×2160
  • عرضه‌شده با هر دو دهانه‌ی لنز EF
  • حسگر سوپر 35 میلی‌متری CMOS با دقت ۸٫۸ مگاپیکسل مؤثر
  • خروجی تصویر 2K و Quad HD و Full HD
  • دو خروجی 3G-SDI
  • قابلیت Log Gamma کانن
  •  C500 4K Cinema Camera از اولین دوربین‌های تصویربرداری حرفه‌ای و سینمایی کانن می‌باشد. با حسگری مشابه حسگر بزرگ مدل C300 با ابعاد سوپر 35 میلی‌متری و رزولوشن بالای ۸٫۸ مگاپیکسل (مؤثر) از نوع CMOS که قادر است تصویری با ابعاد 4K را از طریق خروجی 3G-SDI در اختیار کاربر قرار دهد. دوربینی که علاوه بر این‌ها از طراحی بدنه‌ای بسیار خوب ، ورودی‌ها و خروجی‌های کامل و کارآمد صدا و تصویر ، لنز‌های ND داخلی و بسیاری دیگر از امکانات کاملاً حرفه‌ای بهره می‌برد.

    تصویربرداری 4K

    این دوربین قادر به ثبت تصاویر با مشخصات 10-bit 4K RAW تا ۶۰ فریم بر ثانیه می‌باشد که می‌توان از طریق یک خروجی 3G-SDI و با استفاده از دستگاه‌های ضبط کننده مورد تایید سازنده (که باید بصورت جداگانه تهیه شود) از آن بهره‌مند شد. این دوربین قادر به تصویربرداری حداکثر ۱۲۰ فریم بر ثانیه از طریق هر دو خروجی 3G-SDI می‌باشد، البته با فرمت دیگری که 4K half Raw نامیده می‌شود و ضلع افقی آن نصف اندازه استاندارد 4K یا  full 4K است.

    از دیگر قابلیت‌های این دوربین امکان ضبط همزمان تصاویر پشتیبان روی کارت حافظه CF در هنگام ضبط تصویر بر روی دستگاه ضبط‌ کننده خارجی است ، که این تصاویر می‌توانند برای بازبینی یا تدوین اولیه مورداستفاده قرار گیرند.

    حالت  Log Gamma کانن از قابلیت‌های مهم این دوربین می‌باشد که با فراهم آوردن تصویری با گستره‌ی دینامیکی بالاتر (۱۲ استاپ) برای افزایش آزادی عمل در مرحله پس‌از تولید و اعمال تصحیح، دستیابی به تنالیته‌‌ی مطلوب در همه نقاط تصویر، چه کم‌نور وچه پرنور را ممکن می‌سازد .

    حسگر

    ابعاد حسگر C500 مثل بسیاری از دیگر دوربین‌های دیجیتال سینمایی دقیقاً برابر با ابعاد استاندارد سینمایی فیلم سوپر 35 میلی‌متری 3-perf است . یک حسگر CMOS با رزولوشن 4096×2160 که علاوه بر ثبت تصاویر با تمام جزییات امکان تصویربرداری بدون نویز را به این دوربین می‌دهد. گفتنی ست دامنه‌ی ایزوی این دوربین از ۳۲۰ تا ۸۰۰۰۰ می‌باشد که قابلیت تصویربرداری در محیط‌های کم نور را تضمین می‌کند.

    طراحی بدنه

    بدنه این دوربین هم مشابه C300 می‌باشد. بدنه‌ای با طراحی خاص، در نوع خود فشرده، با دکمه‌های در دسترس و که دقیقاً برای کار سینمایی طراحی‌شده است. چینش دکمه‌ها روی بدنه این دوربین به طرز کاملاً منطقی انجام‌گرفته است. خاموش و روشن کردن این دوربین از طریق یک دکمه چرخنده چند حالته صورت می‌گیرد که حالت قفل هم برای آن در نظر گرفته‌شده است. در حالت قفل، تمام دکمه‌های مربوط به تنظیمات تصویر از دسترس خارج می‌شوند تا این اطمینان حاصل شود که برحسب اتفاق هیچ تغییری در مشخصات تصاویر ضبط‌ شده بوجود نخواهد آمد. البته طراحی لبه دار دور تمام دکمه‌ها احتمال چنین خطایی را به حداقل می‌رساند. یک صفحه‌نمایش تک رنگ با نور پس زمینه برای این دوربین در نظر گرفته شده که تمامی تنظیمات روی آن به نمایش در می‌آیند.

    بخش‌های جداشونده

    یکی از مشخصه‌های جالب طراحی دوربین‌های سینمایی کانن طراحی جدا شونده‌ی دستگیره و مانیتور اصلی این دوربین‌هاست. با توجه به اینکه C500 یک دوربین کاملاً حرفه‌ای و سینمایی‌ست قطعاً در بسیاری مواقع (اگر نگوییم همیشه) از یک مانیتور بزرگ و باکیفیت در کنار آن استفاده خواهد شد و کمتر در دست قرار می‌گیرد‌. به همین دلیل دستگیره و مانیتور اصلی این دوربین به‌صورت کاملاً جداشونده طراحی شده‌اند تا فقط در مواقع نیاز روی دوربین نصب شوند.

    امکانات صدا

    یکی از خروجی های روی بدنه این دوربین، خروجی 3.5 میلیمتری هدفون است. دیگر پورت 3.5 میلی‌متری روی بدنه،  یک ورودی ساده‌ی میکروفن است که یکی از سه ورودی صدای روی بدنه C500 محسوب می‌شود. دو ورودی دیگر صدا از نوع حرفه‌ای و XLR هستند که امکان ضبط همزمان صدا با استفاده از حرفه‌ای ترین میکروفن‌ها را به کاربر می‌دهند.

    دهانه‌ی لنز

    کانن C500 با دو دهانه‌ی لنز EF و PL عرضه شده است. کسانی که دهانه‌ی ‌لنز EF را انتخاب می‌کنند علاوه بر امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از لنزهای DSLR کانن می‌توانند از لنزهای سری سینمایی کانن که مشابه لنزهای سینمایی PL می‌باشند هم استفاده کنند. این لنزها دقیقاً برای دوربین‌های دیجیتال سینمایی دارای حسگر 35 میلی‌متری و با درجه‌بندی‌ها و تنظیمات مختص کار سینمایی طراحی شده‌اند و برخی از آن‌ها برای هر دو دهانه لنز EF و PL تولید می‌شوند . البته این دوربین برای کسانی که آن را صرفاً برای کار سینمایی می‌خواهند با دهانه‌ی لنز PL هم عرضه شده تا نهایت سازگاری و هماهنگی با لنزهای سینمایی را داشته باشد.

    شروع قیمت از 10000 دلار

2 comments on “معرفی دوربین Canon EOS C500 4K Cinema Camera

دیدگاهتان را بنویسید

Image